|
|
|
|---|---|
|
Har ett problem med hydrualiken i min 3.0 CSi. Den är ombyggd och har en 535 e34 Motor och vacuumservot är utbytt mot ett hydrualiskt servo med bromskraftsförstärkare och "bomb". Lite osäker ifrån vilken bil. Jag tog nyligen ut motorn för att lacka om motorrummet och fräscha upp. Men när jag kopplat ihop allting och fyllt på ny styrservoolja (mekonomems olja som skall passa till typ alla bilar, grön till färgen liksom den tidigare) skorrar hydrualpumpen inåt helvete när jag rör ratt eller broms och oljan skummar och luft bubblar upp :( Dock gav styr- och bromsservo viss hjälp. Efter massa försök att lufta ut den har det slutat skorra men nu har jag inget hydrualtryck. Lossar jag på utslangen från hydrualpumpen sprutar det starkt så den verkar funka. Men om jag tar bort utslangen på bromskraftsförstärkaren har jag inget tryck alls. Så det verkar som om jag inte har fullt flöde genom systemet. Det enda jag kan tänka mig är filtret i bomben som är blockerat och därigenom flödet. Har hört att fel olja kan ge skummandet men både verkstan och mekonomen svor på att den skulle funka. Och att det först skummade och skorrade med viss servoverkan och sen slutade verkar pekan mer mot att bomben blev helt igensatt? /Johan | |
|
Paniken är att jag skall besiktiga på torsdag. I Schweiz. Är i Sverige nu. Så det känns inte helt bra.... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.