|
|
|
|---|---|
|
Då var det gjort. Bytte kamrem,spännare,vattenpump och vibrationsdämparen i Lördags. Tog väl ca 5 timmar men nu sitter den som en smäck, behövde inte ens plocka bort kylaren det räckte med att lyfta ut grejorna en bit. Det tjurigaste tyckte jag att det var att hitta alla muttrar/skruvar till fronten men nu vet man hur det sitter. Så här i efterhand så var det inte så besvärligt, finns många andra bilar som man svurit mera över när det gäller remen. Men det är klart att man får hänga av en del prylar på Audin. Grannen kom in i garaget och frågade efter en stund om vi krockat med en älg eller så :) Nu går den några mil igen. MVH P | |
| Synd att man inte har en "Gilla"-knapp här på AP.. :) | |
|
Vi fick en offert på just detta plus vanlig service igår till jobbet på vår kontorsbil från Bilmetro... dom ville 14739:- för detta!!! //Daniel |
|
|
"Like" ;-) Bra jobbat - ska byta rem samt vattenpump på min mammas Polo från 05 när jag får tid över. |
|
|
Gjorde samma övning tidigare i år på min A4 1,8T, synd bara att man inte dokumenterade med lite bilder. Hade dessutom ovärderlig hjälp av "Chappy" här på forumet, han är en riktig klippa när det gäller VAG! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.