|
|
|
|---|---|
|
Hej! Nu har min gamla 320 från 91 börjat krångla. Vintern och snön ligger runt hörnet och fläkten har börjat jävlas. Ibland funkar den inte alls och ibland utan problem. Om man har på största blåset, så brukar fläkten funka när man startar bilen men inte idag. kan det vara nån kontakt som är glapp? Och isåfalö svårt att komma åt? Dom andra lägerna på fläkten funkar inte alls bara 4an. Har bankat och bankat på instrumentpanelen men det funkar inte heller:P Behöver hjälp nu innan snön kommer. För utan fläkt när det är minusgrader då kommer man inte till jobbet;) | |
|
Länk Eller om det brunnit, byt. |
|
| Troligen inte brunnit om den går ibland... | |
|
Nej den funkar ibland. Man tackar ska testa det där så fort tiden tillåter. |
|
|
relä som krånglar? vet inte om den är reläkopplad men på min volvo var reläet kasst på bensinpumpen kom och gick hela tiden. jag älskar kvinnor och bilar, skulle nog säga 91/10, till bmw. |
|
|
Med största sannolikhet trasigt fläktmotstånd. Tips på hur man byter det: Länk |
|
|
Fläktmotståndet är bytt men det hjälpte inte. Utan fläktmotorn var helt kaputt. Skulle gå på runt 6000 att laga på verkstad så nu blir det leta på skroten och försöka fixa själv.... |
|
|
Jag har också detta problem, att fläkten endast funkar på 4an. Jag har tagit loss plastkåpan som är under ratten för att leta efter fläktmotståndet men hittar den verkligen inte! Den finns inte där. Jag vet hur den ser ut men den finns inte. Någon som upplevt detta? Tack på förhand för svar! |
|
|
Fixade mitt motstånd i Lördags, enligt mekartipset här på Autopower. MEN på min 318is Coupé sitter det på passagerarsidan, inte på förarsidan, kanske gör det så på alla Coupeér? Funkar fint efter rengöring av kontakterna. /P |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.