|
|
|
|---|---|
|
Hur svårt ärdet att byta kupefläkten på en 328i E36 -96. Måste man ta bort insuget o vindrutetorkarmotor? | |
|
Torkarna måste bort har jag för mig + den svarta plastpanelen som sitter framför rutan. Det finns en plåt bakom motorn som går att ta bort, sen kommer man åt bättre. motorns insug menar du? det behöver man inte ta bort. Problemet är att få ur fläkten, det är jävligt trångt och om du ska få ur fläkten hel eller stoppa i en ihopsatt får du böja karossplåt med en polygrip eller liknande. har hört att det bästa sättet är att köpa en ny fläkt med fläktbladen lösa och stoppa i fläktmotorn först och därefter snäppa dit fläktbladen på plats. Tog isär lite på min för att fläkten låter lite illa, tänkte om det hade fastnat nått i den för den "knattrar" så jag tog isär för inspektion och ev. rengörning. När jag fått bort plastkåpan över fläkten och hittat metallclipsen igen som flög iväg insåg jag att det är bättre att vänta tills den pajar helt och påbörja jobbet med en ny fläkt redo att installeras direkt. Det är knappast den enklaste bilen att byta kupéfläkt på. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.