|
|
|
|---|---|
|
Hej vi råkade hälla bromsvätska i kylarvätske behållaren ca 1 deciliter. Är det farligt. ska vi töma hela kylaren. gör det nåt. Har ni några tips förutom att göra rätt nästa gång:) | |
| Inte en aning men bromsvätska är frätande. Hade jag varit du skulle jag tömt ur kylarvätskan och fyllt på med ny. | |
|
Hej Undvik att köra med bilen om det går, tappa ur kylarvätskan och skölj ur systemet. Man ska iaf byta kylarvätskan minst vart 5:e år så det kanske inte har varit gjort? En verkstad brukar inte ta några större summor för att göra det om du integör det själv. Mvh Asken |
|
| Klumpigt, tänkte jag först. Sedan kom jag på när jag gjorde en liknande sak själv. :) Hade en Merca 300D som värmeventilen småläckte lite på så jag var tvungen att fylla upp systemet. Hittade en literflaska glykol i garaget som jag slog i och efterfyllde med vatten. Parkerade utanför mina föräldrars hus och grannen frågade vad det var för något under bilen. Jag kikade och där var en stor skumboll. Då mindes jag att jag av syrrans kille, som monterade automattvättar för bilar, fått 1 liter högkoncentrerat bilschampo i en gammal gykolflaska :) Tog ur pluggen ur blocket samt i botten på kylaren och stoppade i trädgårdsslangen och spolade. Det skummade ett bra tag... | |
|
haha! minns en gång när grannen skulle slå i bensin i gölfän sin, och de var 5L 5-56 :) de rök duktigt men den gick ändå så han körde slut på de. BMW ownz |
|
| Jobbade på mack i början av 90-talet då vi faktiskt hade alla möjliga reservdelar och oljor i sortimentet. Vet inte hur många gånger en kund kunde slita åt sig en flaska olja på hyllan. Jag frågade alltid: -Du vet väl om att det där är växellådsolja (kunde vara sågkedjeolja och andra oljor med)? Varpå kunden kunde mumla att jadå. Sedan betalade dom och gick ut och hällde flaskans innehåll i motorn. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.