AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
734

surrande ljud

Darryl
jag har ett surrande ljud på min 740i det verkar komma från stereon eller kliman, det är ganska svagt och låter konstant även när motorn stängts av och man larmat på. Somsagt kommer ljudet från nånstans på instrumentpanelen. Någon som vet vad detta kan vara ?

det är dina el-styrda lyftspjäll som ställer sig i noll-läge.

Behnadla din BMW, som du själv vill bli behandlad av den!
PJProPro-medlem
2.617
PJ
730d-2016
X2 M-Sport xDrive20d
Maserati QP Sport GTS

Till 99% ljudet från fläkten som suger in luft från kupén, till klimans temperatur sensor. Den fläkten sitter på klimapanelen bakom plast gallret. Lägg örat mot den så är det bekräftat. Varför den tenderar till att gå trotts att bilen är avstängd, har jag inget svar på. Endast att du inte är ensam om det.
Ljudet från de olika spjällen som stänger sig. Tenderar däremot till att vara pulserande.
Darryl
men hur länge ska det hålla på jag vet att när jag kommer på morronen så hör jag det fortfarande och även under färd om man lyssnar noga, menar ni att detta är nåt som alltid ska låta, kommer inte batterit laddas ut tillslut tex om bilen står still i nån månad

po
1.178
powertoy
750iA-97 Individual step.TV/Nav.
528i -82
sensorfläkten stannar efter ett tag då du låst och lämnat bilen. Den går dock igång när du öppnar förardörren. Därför verkar det som den går hela tiden.
(ungefär som med belysningen i växelväljarplattan).
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.