|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag har köpt ett sportavgasystem från Eiseman till min Z4 2,2 vilket monterades av Need för Speed i Malmö. De började med att montera slutdämparen och rekomenderade mig att köra med den 100 mil för att få en uppfattning om ljudbilden vilket jag nu gjort. Dvs de har ej monterat de raka rören som ersätter mellanljuddämparen. Det ser coolt ut och det är ett härligt tomgångsmuller när man står bakom bilen, utöver detta är det inte speciellt stor skillnad mot orginal för de 10 tusen kronorna jag ändå lagt på detta. Frågan är alltså, kan jag räkna med lite häftigare ljud om jag plockar bort den första ljuddämparen också eller kommer det inte bli speciellt märkbar förändring? Något mer man kan hitta på? Eiseman har väll olika modeller på sina system och jag vet faktiskt inte vilket mitt är. Är dock besviken på att de ej låter mer än de gör.. | |
|
Ja du kommer märka skillnad med rören, dvs när du får bort en ljuddämpare till. Har du valt Race eller Sport? Sport dämparen är lite tystare än Race. På min tidigare 330 E46 så hade jag deras ljuddämpare med "Racesound" och sen Eisenmann soundpipes fram till grenrör. Det lät galet bra, varken för mycket eller för lite. |
|
|
Jag är inte säker vilken det är nämligen, men antar att det är sport då det inte låter så mycket. Fick ej veta när jag beställde att det fanns olika ljud. Hoppas på en ordetlig höjning när nästa ljuddämpare försvinner..? |
|
| Annars kanske du kan montera "ljudsnorkeln" som går från luftboxen in i coupén på 3.0:orna. Gör mycket för "gött" ljud i bilen, men inte så grannarna vill skjuta en när man kommer hem sent :) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.