AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilvård
1.593

Lackbehandling?

Un
5
Undertaker
318i E30 -83 & 520i E39 -01 (2,2l)
Hej, hämtade en precis ny svartmetallic 520i i måndags. Nu är det så att jag funderar på om man ska göra någonting med lacken, typ så den håller bättre, och helst så att den "glänser" mer. Några tips? ska man lämna in den någonstans kanske?

/Niclas
warchild
Att göra en vanlig lackförsegling är nog det allra bästa. Lacken håller sig helt suveränt och den blir glansig och fin. Att rekommendera

Snyggaste bilarna i stan
Un
5
Undertaker
318i E30 -83 & 520i E39 -01 (2,2l)
Vad kostar det ungefär?

/Niclas
St
1.089
Stente
För tillfället ute ur BMW-träsket.
Personligen är jag själv väldigt nöjd med Ditec's lackkonservering. Min kostade 3.500:- till en 5-serie.
Ur
148
Urslund
528iA Touring 1999
Kolla här för prisjämförelse.
Hämtade min bil i eftermiddags efter att bilen varit inlämnad för vaxning och lackförsegling. Bilen såg ut som den var nylackad.
Länk
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Captur Intens II-19
Undvik MrCap det var det sämsta skit som hänt min bil efter 4000 sommarmil. Montrealblå

Hasso
Berra
Tja!

Lämnade in min bil på lackförsegling för några veckor sen och kan meddela att resultatet blev KANON! Tvättar nu bilen med grönsåpa och vatten (endast vattenslang, ej högtryck) och skiten bara rinner av. Synar man lacken närmare så verkar den nästan vara klarlackad. Inga repor syns utan ytan är blank och klar.

Jag lämnade in bilen på Perfekt Bilvård i Borås och detta kostade 1200:- + moms (eftersom bilen var ny). Är bilen äldre (maskintvättad mm) så måste lacken poleras och då kostar det några tusenlappar till. Kan för övrigt meddela att samtidigt som jag lämnade in min bil så stod det en blå Ferrari utanför. Tyder på att de verkar kunna sin sak.

325Ci-01 M-utr.
Buster
Hasse: Vad var det som var skit, skall om 2 veckor lämna in min bil till MrCap.
sa
26
sammeo3
330ci - 01
Köpte en ny cosmossvart metallic i maj och gjorde första lackbehandlingen nu i september. Oerhört stor skillnad mot innan, då såg bilen skitig ut hela tiden.
MD
298
MDcruiser
545iA Touring -05
525iA Touring -02
Jag är kanonnöjd med Mr Cap. Alla ytliga och del halvdjupa repor försvann. De är mycket duktiga i Malmö anser jag. Bilen fick dessutom en helt annan lyster. Det ska dock skiljas på lackbehandling och försegling. En behandling tar bort de repor som inte gått genom alla lackskikt och ger en nybillyster i lacken, medan en försegling (som också kostar drygt 3000 kr) skyddar lacken från angrepp och repor.

As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Får väl sälla mig till Postiva till DITEC gruppen. Har provat lite olika lackskydd innan, Mr CAP, Tidycar mfl. Dessa hade tyvärr nackdelen att dom "dog" eftersom jag är god vän av avfettning och varmvattenhögtryck. Svampar sällan. 740iA-95 med 26500mil på mätaren är lackbehandlad av DITEC/ sthlms bilvård vid ny och ser fortfarande som ny ut. Bilder på g till galleriet.

Ju fler cylindrar desto tommare plånbok:-)
De
145
Dexx
523 E39
Jag är ännnu en stornöjd Ditec kund, Min bil blev illa repad av några avundsjuka idioter så att det krävdes en omlack.

Efter lacken så ville jag "skydda" den och hörde mig för med en kompis (jobbar som rekondare,dock ej Ditec)och hans rekomendation var, just det -Ditec.

Måste säga att resultatet är kanon, samt att någon mer lättskött bil får man leta efter...

/dexx
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.