|
|
|
|---|---|
| Tjenare! Jag har köpt mej en BMW m5-99 och tänker nu ställa in den för vintern. har ni några tips på vad ni brukar göra för förberedelser på era bilar inför avställningen! Tacksam för lite fina tips =) | |
| Går i samma tankar | |
|
Om ni söker på "avställning m5" eller liknande kommer det upp en hel del bra läsning! =) men man får leta lite =) Jag själv har gjort följande: Bytt olja+filter Pumpat upp däcken till 3,6 bar Städat, tvättat inkl alla skarvar osv. Införskaffat en underhållsladdare till batteriet Köpt ett par torrbollar som får stå i bilen Finns säkert nått mer man kan/bör göra med de är det jag har gjort än så länge! =) |
|
|
Jag har gjort det som Gydell nämnt + - tankat fullt - hällt i k-sprit (för säkerhets skull) Kom ihåg att rulla lite på bilen någon gång i månaden. Det är risk att däcken blir missformade även fast man pumpat upp dem. |
|
| Tackar for alla svar! Da blir det dags att stalla in den i garage snart! | |
|
Vid avställning görs följande: Oljeservice. Tvätt,polering,vaxning,motortvätt,inv.rek,skinnimpregnering,fälgrengöring,3,6 kg på alla däck,bortkoppling av batteri för underhållsladdning under vinterhalvåret. |
|
| Ja idag fick M3:an gå och lägga sig i garaget. Längtar redan till 1 maj :) | |
|
Montera hakka 7 *check* Koppla in kupevärmare *check* Montera extraljusrampen *check* :-) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.