|
|
|
|---|---|
|
Hej! Ska hjälpa min far att hitta ny bil snart då det är dags snart. Han har för tillfället en renault som han köpte ny för ca 210tkr och den har varit allmänt strulig även fast den bara har gått 12 000mil. Jag föreslog därför att han skulle köpa en begagnad bil, t.ex. bmw för ca 210tkr istället för en ny japansk/fransk bil. Så det jag undrar vad ni kan rekommendera för den prisklassen? Årsmodell o.s.v. (får inte vara en 1 serie eller coupe). Mvh | |
|
Om han är ute efter en i det närmaste helt problemfri bil kanske en japanare är ett något säkrare kort. Däremot om prioriterar körglädje, då är BMW ett bättre val. Varje fall om man pratar begagnade bilar. När det gäller nya bilar brukar väl majoriteten gå relativt problemfritt de första åren, oavsett märke. |
|
|
En fabriksny Golf, och en jordenruntresa för pengarna som blir över. Eller, om han är bilintresserad, tex en 3-5 år gammal E60 M-sport. |
|
| Med den ringa informationen kan du få rekommendationer om i stort sett alla BMW-modeller. Du måste nog speca behovet lite mer. Eller står valet mellan en 745i och en 318d? ;) .Kort sagt, vilka egenskaper är han ute efter? | |
|
Hej Mitt tips blir att besöka lämplig handlare och provköra dels en 3 serie sedan, dels en 5serie. Sedaner är lite tystare och Touringarna(BMWspråk för kombi) är lite mer lättlastade och i allmänhet mer eftertraktade. Känn gärna på några olika motoralternativ. Ett vasst kort är BMW X3, man sitter lite högre, den är välbyggd och den känns som en riktig bmw samt har både bra bagage och stort baksäte. En bra bilsäljare kan hjälpa Er. Kör han mycket i stan? Då kan automatlåda vara skönt, undvik dock de minsta motoralternativen då en liten motor i kombination med automatlåda kan upplevas som lite seg. Blir det mer än ca 1500mil per år? Då kan en dieselmotor löna sig. Fördelen med diesel är att man behöver inte tanka så ofta(tråkigt) samt att de har en fin vridmomentkurva. Ljudet ifrån en BMWsexa är dock svårslaget. Är det oftast han eller han plus en person till som åker bilen så kan en 3serie räcka till. Gillar han lite större bil så är en 5-serie med de underbara komfortstolarna lika bra eller bättre än en läderlänsfotölj hemmavid. Klart gu:ben ska ha en BMW, det är ju lite livskvalite:) Mvh Asken |
|
|
Ursäkta för att jag inte kom med mer info. Han körde ungefär 1500 mil per år och bil intresserad är han inte kan man säga och därför har jag fått titta upp några förslag till han. Komfort är väldigt viktigt då han är ca 195cm med 95kg på det så måste han kunna sitta bekvämt vilket han har haft svårt med i endel bilar. Sen kommer jag få låna den rätt ofta så den får ju gärna vara rolig att köra med;). Har tittat på en 525i med m sport? Vilken årsmodell och mil kan man få för 210 tkr? Eller kanske en 325i med m sport ? Som sagt vet jag inte men en provkörning kommer det bli. Om ni kunde länka några exemplen så hade det varit jätte schysst! |
|
|
Är man inte intresserad av avråder jag från att köpa en BMW med M-Sportpaket. Det ställer bara till besvär (stöldrisk, inte lika bekväm som en utan). En 5serie med komfortutrustning låter som något han skulle gilla. El-stolar, automatlåda, PDC som början? 530i eller 530d. Så är dem roliga att köra med:). Länk Länk Stephan |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.