|
|
|
|---|---|
|
Hej gott folk! Nu är det så här att jag har inskaffat mig en BMW 318is -1997 coupé och "Airbags lampan" lyser för fullt rött. När jag felkode så visade sig att bältessträckaren vänster + höger var problemet. Nu är frågan hur löser jag detta på det smidigaste sättet? Jag har kollat på en verkstad som jobbar med BMW att 1200kr/st stol, för att åtgärda detta. Men tanke på att jag går på fordonsprogrammet är det någon stor operation om jag skulle göra detta själv? Men i nuläget har jag inte tillräckligt mycket information om vad det menas med bältessträckaren. För jag har hört från ett håll just på coupé är det vanlig att det har blivit glapp i fästanordningen för att man drar fram o tillbaka för att sätta sig där bak. Är det något vanlig fel för e36an? Verkligen tacksam för all hjälp! Mvh Mattias | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Det brukar vara kablaget som ger sig, fick åtgärda förarstolen på min compact i höstas. felkod 5 bältesträckare förare. felkod 6 passagere Länk Länk Länk ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
Hasso - Tack för hjälpen du, verkligen tacksam! Ska checka dedär i veckan. Hur mycket fick du ge för ditt kalas? Gjorde du det själv med? Mvh Mattias |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.