|
|
|
|---|---|
|
Provade att sätta på vinterdäcken på fruns bil igår, däcken köptes via blocket och skulle passa. MEN, det visade sig att däcken tar i oket fram förmodligen. Däcken är 15" plåtfälgar, BMW org 6½J, ska ha suttit på en 318 -02. Finns det någon lösning för att på färlgarna att passa (spacers?)? /Jocke | |
|
Vad har din fru för modell? ___ //Ulf |
|
|
Sorry, det är den i signaturen. 320 -07. |
|
|
Så vitt jag vet så kräver E90 minst 16". ___ //Ulf |
|
|
Då har du blivit lurad! Det krävs minst 16" fälgar på E90. De fälgar som du köpt är för E46, äldre 3-serien, och de passar inte på E90, nuvarande 3-serien. Tyvärr är det ganska vanligt att annonsörer skriver att fälgar för E46 passar E90 men så är inte fallet. Finns ingen lösning på ditt problem mer än att köpa nya fälgar och däck som passar till 320:n. |
|
|
Prova och ring Dr Per på Länk och hör efter om inte han kan byta in de fälgar och däck du köpt emot en sats till E90. Vill minnas att han har en sats eller har en sats BMW Org lättmetallfälgar med vinterdäck på väg in i dagarna. Alt sälj de du köpt och införskaffa korrekta. Lycka till! Asken |
|
|
Tänk på att vissa e46 också behöver 16", om du säljer vidare hjulen så du inte lurar nån stackare också. Men tillåtna dimensionerna står ju i papprena till bilen, så det kan man ju kolla upp lätt som köpare. |
|
|
Vad är det som inte funkar ang e46 fälgar på e90? Jag har tittat lite på ET. Framfälgarna är bara lite smalare på e46 (hälften på insidan och hälften på utsidan. Bakfälgarna från en vanlig e46 behöver en liten spacer på e90 men e46ans M3 bakfälg är bara mycket smalare på insidan. Jag har tittat på 17tums M-sportfälgar /Mattias |
|
| Det är diametern det handlar om, bromsskivorna är större på e90an. | |
| Men 17tum ska funka? | |
| Beror på om du ska montera E90 fälgar på en E46 eller E46 fälgar på en E90. Vilket är det? | |
| M3 e46 på e90 | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.