AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.880

Någon som vet något om denna 545 touring?

Jo
1.160
Joofa
G61 i5 eDrive40 Touring -25, M- Sport, Tanzaniteblå
Hej,

har fått ett eventuellt bytesförslag. Min bil mot denna Länk
Någon som varit och tittat på den länkade tidigare och vet något?
16.561
Löwet
Tesla Model S 75D
BMW 335 E93 M-Sport
Volvo XC70 2.5t AWD
Jag vet att bilen är parkerad i ett av Sverige dyraste radhusområden i alla fall ;)

(Ålsten, Bromma)

Verkar dock inte som han bor där med tanke på vilket område han angivit.

Kanske inte den typ av kommentar du väntat dig men nåt måste jag ju skriva...

-------
//Lövet
Jo
1.160
Joofa
Haha, jo jag känner till gatan -)

Har fått ytterligare några bilder mailade men de är tagna på 3 olika platser förutom Ålstensgatan.

LL
909
LLoydan
Audi Q7 50tdi
Han har försökt att sälja bilen lääääääänge så han kanske har flyttat runt under tiden...;)
16.561
Löwet
Tesla Model S 75D
BMW 335 E93 M-Sport
Volvo XC70 2.5t AWD
Hade han inte skrivit som en störig tonåring i annonsen så hade det kanske gått bättre

"hyfsat välutrustad orkar inte skriva allt"

Nämen ojsan så sugen jag blir på att lägga 200 kakor på din bil nu.
Ta ett par ordentliga foton och snäpp upp språket slöfock!

Har du nån länk till din bil om den är ute på annons så vi kan kolla och jämföra?

-------
//Lövet
Jo
1.160
Joofa
Min annons Länk

Finns säkert något som kan förbättras - kom med synpunkter i så fall.
16.561
Löwet
Tesla Model S 75D
BMW 335 E93 M-Sport
Volvo XC70 2.5t AWD
Har faktiskt kollat in din bil då den dyker upp i den bevakning jag har på 325or. Hade den haft skinn/halvskinn + dragkrok hade den varit intressant även för mig :)

Förutom att kanske sätta utrustningen på egen rad för läsbarhetens skulle har jag inga synpunkter. Så skulle jag skriva:

325i touring
Svensksåld
Uttagen Sep 2007
Monacoblå metallic
Dynamicpaket
Advantagepaket
Xenon
Sportchassi
Sportratt
Sportstolar
Regnsensor
Klimatautomatik
Farthållare med bromsfunktion
Belysningspaket
Sommardäck på 17 tum orginal aluminiumfälg
Vinterdäck på original plåtfälg.

Ev byte BMW X3 eller BMW 5-serie touring 2007 eller nyare.

-------
//Lövet
Jag får Zigge vibar av 545 annonsen. Ring och hör med säljaren som sagt vart till salu länge nu.
Svårt att säga något om bilen, men annonsen är illa skriven (särskrivningar, stor bokstav i början av vissa ord - dock ej sitt eget namn) och illa uttryckt (orkar inte... om jag ska ta...).

Så jag skulle dra slutsatsen att säljaren är lågutbildad, eller åtminstone inte varit särsklt vaken på svenska-lektionerna.

Att sen bilden är från ett prestigefyllt område, men hans angvna adress är en annan gör det inte stabilare.
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Lasse-SL500: "Knugen" har läs och skrivsvårigheter kallas dyselexi har jag för mig vilket verkar vara ärftligt.

///MVH Yngve "Hasso" Carlsson
Länk
Hasso: ja, men annonsen är ju stavad rätt om du ser. Däremot är den illa uttryckt och blandar stora och små bokstäver på ett sätt som om den som skrev inte tyckt att det är viktigt med svenska.

Alternativt så kan det ju vara som du säger - det kan vara KUNGEN som säljer sin BMW och inte vill skylta med Drottningholm utan väljer en fattiglappsgata i Ålsten. Hehe, där bor ju mest fattigmiljonärer... ;)
16.561
Löwet
Tesla Model S 75D
BMW 335 E93 M-Sport
Volvo XC70 2.5t AWD
Får också lite halvkassa vibbar. Säljaren har flera annonser ute, blockerar skyltar, har anonymt telefonnummer. Detta är tecken på att säljaren handlar med bilar svart vilket alltid är ett dåligt tecken.

Länk
Länk
Länk

-------
//Lövet
LL
909
LLoydan
Audi Q7 50tdi
Tycker det luktar hantverkare...

Fyra annonser och jäkligt noga med att vara anonym. Jag anar onda ugglor...;)

//Reefat
Jo
1.160
Joofa
Jag har som sagt bara haft mailkontakt med honom men sen jag skickade mitt nummer och bad honom ringa har jag inte hört ifrån honom. Det är nog som ni säger något som inte stämmer.
Gr
2.160
Grandy
X1 sDrive18i U11 M-Sport -24
997 GT3
Den bilen har varit till salu säkert ett år, i varje fall har bilden framför Per Albin-husen använts tidigare.
Åk och kolla på den tycker jag och berätta sen för oss vad det verkar vara för pajsare! Är ju ingen mening att spekulera för mycket baserat på några annonser, kanske är en kanon-kille? En vvs-kille med svart bilförsäljning av skåpbilar och BMW vid sidan av, men en hedersknyffel? Eller en skummis?
Jo
1.160
Joofa
Hej,

jag har pratat med säljaren. Han var trevlig och berättade om bilen. Dock uppgav han ett registeringsnummer som jag sen inte fick nån träff på. Ringde tillbaka för att dubbelkolla att jag fått rätt. Visade sig sen att det var hans mamma som ägde bilen (pga av billigare försäkring).

Jag är ju intresserad av bilen men sa att jag i så fall vill ha tydlig fakta om servicehistorik samt ägarförhållanden. Han skulle återkomma om det på mailen. Återstår att se om så sker.

För övrigt kan jag säga att han hade koll på Autopower och var lite upprörd över diskussionen här inne på forumet.
Precis, vad skulle du tycka ?????????????????????????????????????????

Min första tanke, tänker inte längre än näsan räcker..............:-(
Varför skriver folk skit om annonser hit&dit och ska ha hjälp med det ena å andra vad andra tror om alla bilar som är till salu.............???

Ring, ta reda på fakta, åk och kolla på bilen, mag känslan säger mycket från början om det är rätt eller fel..............
Bara pinsamt att snacka skit på ett forum som tex som denna annons......
Ni är inte ensamma på forum, tänk på det..............
16.561
Löwet
Tesla Model S 75D
BMW 335 E93 M-Sport
Volvo XC70 2.5t AWD
Är det något i den här tråden som du inte tycker stämmer redpower?

Såna här trådar är guld för att slippa åka och titta på kassa bilar som ägs av säljare som försöker göra pengar på tveksamma bilar. Just för SLIPPA åka och titta själv ber man om andras åsikt.

Har man en bil som inte tål granskning, tja då får man väl bli upprörd då.

-------
//Lövet
redpower: tänker inte längre än näsan räcker? Då ska man vara bra känslig... så känslig att man har sina tre lastbilar och en 545:a registrerad på mamma för att "det blir billigare".

Håller med Lövet, bland det löjligaste jag hört den här veckan, och det får ju stå för dig - redpower
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.