|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Sådär ja. Nu sitter burken på plats efter lite svärande. Jäkla tyskar som ska göra allt så ordentligt. Det var metallramen där originalradion satt som jag blev tvungen att såga loss. Alternativet var att plocka bort hela underdelen på instrumentbrädan, och det hade jag ingen lust med. Den passar exakt utan minsta glapp i uttaget i bilen. Ser väldigt propert ut. Annars var det bara att koppla in den och köra. Bättre ljud än originalradion och rattstyrningen fungerar som den ska. Det knöliga vid själva monteringen var att få plats med alla kablar och kontakter bakom panelen. Fick trixa lite innan radion gled in som den skulle. Lite skumma saker i menyer finns ju. Om man går in i inställningar och kollar GPS-status så är det bara en massa error, men i IGO så fungerar den som den ska. Märkligt. Sen är det svårt att avsluta IGO. När jag klickar på Avsluta så gör den det, men startar igen efter ett tag om jag inte gör något, som t.ex. startar radion. En skum sak till med IGO. Om jag kör igång den och sen låter den vara igång och drar igång radion så låter allt som det ska. Gör jag tvärtom, lyssnar på radio och sen startar IGO, då tystnar vänster kanal, och det är ljud bara i högra högtalarna. Avslutar jag då IGO så kommer vänster kanal tillbaka. I TV-appen så döljs pilen för att bläddra kanaler uppåt utav listen längst upp på skärmen. Märks att det är ett hopplock av olika program. Man får nog vara medveten om att buggar kan förekomma... Men på det hela taget så är jag nöjd hittills. |
|
| ja nu väntar vi spänt på lite bilder på din installation | |
|
Får se om det här blev rätt nu. Går det förresten att lägga in bilder direkt i inlägget. Så dom dyker upp som miniatyrer alltså? Har sökt men hittar inget om det. Länk Länk Länk |
|
| Snyggt Peter! Det enda jag stör mig på är att enheten inte går kant i kant med interiörlisterna, men det är ju knappast ditt fel, det gäller ju alla Hualingan-enheterna :) | |
|
Jag är sjukt sugen på att köpa en likadan eller motsvarande enhet till vår bil. Däremot är man ju inte vassast på fixa och trixa så det där med att såga metallram lät lite trist. Speciellt om man vill återställa till original av någon anledning, Att plocka ner hela underdelen av instrumentbrädan lät lite si så där håller jag med om men det kanske är ett alternativ. Saken är ju den att jag skulle behöva köpa en GPS till, gumman tar vår GPS och använder hela tiden så jag är ställd till att använda telefonen. Sen har jag varit sugen på att köpa en liten sub och då är ju lågnivån trevlig att komma åt. Drar man av knappt två tuss som en ok vanlig GPS kostar så ju faktiskt kostnaden för en enhet som de i denna tråd inte så värst hög ändå. Det är monteringen jag tvekar inför helt enkelt... kunde man inte vara mer händig :( Mvh Martin |
|
|
Länk Där har du en komplett guide. Inget ska egentligen behöva kapas/sågas. |
|
|
Tack för länken. Ser ut att vara lite pyssel. Men det ska nog gå... är dock lite tveksam, denna gång för hur enheten passar i instrumentbrädan rent utseendemässigt. På bilderna i länken ser man ju lite glipor mellan enheten och interiörlisterna i ovankant så att säga. Hade varit trevligt att se resultatet i verkligeheten helt klart. Får fortsätta fundera helt enkelt. Mvh Martin |
|
|
Ja, nu när jag tittar på bilderna så ser jag också glipan. Den tänkte jag inte på i verkligheten. Provade förresten att ringa via Blåtand. Lite skumt, den uppdaterade ungefär en tredjedel av kontaktlistan direkt, sen stod bara timglaset och snurrade. Ringa gick i alla fall. IGO är hopplös att stänga av som jag skrev tidigare. idag blev jag tvungen att ta ur SD-kortet så den kraschade till slut. IGO kraschade alltså, själva huvudenheten klarade sig utan omstart. Har laddat ner en nyare och ska prova om den fungerar bättre. Kollade på tv på motorvägen i hundra nån mil utanför stan idag. Det gick alldeles utmärkt... |
|
| Ifall nån är intresserad så kan jag meddela att IGO Primo fungerar utmärkt. Inga som helst problem som det var med IGO 8. | |
|
En till som är intersserad!! Är det någon som har en aktuell Ebay länk? Vilken maskin är det du köpt Peter? Är det den dyra eller billiga? GPS kartorna är på SD-kortet eller? Vart tar du dem ifrån? M.v.h. /Stefan |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.