|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Såg att det kommit ut några på www.bluepower.se Dockl var ju priiserna hutlösa! Efter lite sökning (Google är som bekant din vän) så hittade jag Alibaba och Aliexpress som verkar vara där tillverkarna säljer prokdukterna direkt. Länk Mycket bilder här. Länk Vad tror ni? värt att kolla närmare på eller? Grejen är att polare till mig precis köpte en sånn här Länk från Chinavasion på egen import och den hamnde på 1900SEK totalt och ALLT funkade kanon! Jag vet eftersom jag hjälpte honom installera och testa den. Bra ljud och faktiskt bra kvalitetskänsla. De som säljs ovan verkar ha samma operativ och hårdvara. Jag hade normalt inte funderat på chinaimport, men eftersom polarns stereo var riktigt smutt så blev jag sugen att titta närmare på en liknande. //amullo | |
|
Finns flera som säljer dem på blocket.. Länk Länk Länk Ursäkta stavfelen innan.. Ibland är man snabb med Skicka inlägg knappen. //amullo |
|
|
Ingen som har en kommentar eller fundering? //amullo |
|
|
Den från chinavision ser imo inge vidare ut. De lite dyrare du länkar är ju "OEM-look" som diskuterats i trådar tidigare. de dyrare integrerar med bilens databus så du kan använda rattkontorller osv. |
|
|
Jag tänker köpa en till min gamla E39. Det är ju en lysande ide att kombinera allt i en liten burk, istället för att sprida ut allt över halva bilen som original. Har kollat runt och mailat en del av dom som annonserar på Blocket. Problemet är att ingen verkar ha på lager, så troligen köper jag via Ebay direkt från Kina. Det blir ju dessutom ett par tusenlappar billigare, förutom att jag troligtvis får apparaten snabbare. Jag handlar ofta småprylar från Hong Kong och det fungerar alltid kanonbra. Snabbt och billigt. |
|
| Peter, har du tips på några länkar till annonser på ebay? Hur funkar det ned tull o moms om du beställer från Hong Kong..? | |
|
Lustigt, jag beställde precis en sån här för en minut sen. Länk Tull och moms har jag bara åkt på en gång. Det mesta brukar slinka igenom. Men det troliga är väl att det här fastnar i tullen, stora paket drar ögonen till sig. |
|
|
Peter: den där ser ut precis som Hualingans produkt, samma gränssnitt och en del av bilderna är deras. Tullavgift läggs på beloppet+moms+frakt. Vet dock att de brukar skriva ner värdet till 120USD på sin enhet. |
|
| Lus: Jo, det stämmer nog att det är den. Det finns en ännu mer modellanpassad enhet från Dynavin, men jag tyckte inte det var värt prisskillnaden, därför blev det den här. Den fungerar säkert som den ska. Förhoppningsvis kommer den nästa vecka. | |
|
Vad har du för specs på din E39? Var noga med att speca för leverantören om du har DSP, OEM navi eller annat avvikande. Grundsetupen är gjord för bilar med CD/kasett. Om det inte är för sent, beställ från Chris som också är aktiv i andra tråden, skulle gissa att han har enheter på hyllan och till liknande pris. |
|
|
Någon som kan länka till andra tråden tro? Är intresserad av att köpa till min e46 som bara har business CD //amullo |
|
|
Lus: Jo min E39 har bara en vanlig radio/kassettkombo, så det ska passa. F.ö. tvivlar jag på att det verkligen skiljer. Har inte hittat det någon annan stans än hos CKM. Fast jag förstås inte kollat överallt.... F.ö. så gillar jag inte firmor som annonserar på Blocket och sen när man ska köpa så visar det sig att dom inte alls har grejorna på lager. Jag har kollat alla dom som annonserar på Blocket och ingen har hemma. Därför köper jag direkt från Kina, det går snabbare och blir billigare. |
|
|
Jag skulle inte sätta pengar på att direkt från Kina är snabbare, de brukar inte vara så sugna på att prioritera köpare av få enheter. Men alla gör som de vill :) |
|
|
jag väntar mer öän gärna en vecka eller 3.. Har ju ändå stått ut med vanlig business CD sen 2002, så det går nog. //amullo |
|
|
Ja, nu ligger i alla fall min enhet från HongKong på posten. Får väl se senare vad det är för någonting. |
|
|
Vilken säljare köpte du från? Kommentera gärna vad du tyckte, för jag sitter på stängslet avseende köp. //amullo |
|
|
Ja, säljaren ja... Det var lite mysko där. Jag köpte min av nån som hette perfect_media eller nåt sånt. Betalade via PayPal. När jag kollade nån dag senare så hade jag plötsligt handlat av en "motorsport-asia" och pengarna hade gått till nån tjej som hette Susan. Jag blev väldigt misstänksam och mailade motorsport-asia. Fick svar efter två minuter, trots att det var mitt i natten i HongKong. Jag frågade vad dom tänkte ange för värde och innehåll på paketet. Först trodde killen att jag skulle köpa, men när jag skrev att jag redan köpt och betalat så gick det upp ett ljus för honom och han skrev att han just packat min radio och angett värdet till 79USD och innehållet till bilradio. Trackingnumret jag fick fungerade inte, så jag blev ju ännu mer misstänksam då. Men plötsligt igår kväll så dök numret upp på svenska Posten. Och nu ligger radion här hemma på rumsgolvet. Allt killen sa i mailen stämde till sista bokstav. Dessutom hade han skickat paketet express. 300:- blev det i tull och avgifter. Lådan är fullpackad med kablar och adaptrar. TV-antenn och GPS-antenn plus en massa USB-kablar ligger också i lådan. En mysko svart box av en tändsticksasks storlek och en kontakt på ena sidan är det jag är mest nyfiken över. Ska kolla vad det är. Rattar och knappar känns gedigna och spänstiga. Ska köra grejen i bänk i morron på jobbet innan jag monterar den. Snacka om att det är julafton här nu. |
|
| Den mystiska boxen är ibus-adaptern. Grattis till köpet! | |
|
Nu har jag provat burken lite grand på bänk. Jag hade inga högtalare inkopplade så jag vet inte hur det låter. TV-mottagaren fungerar perfekt och verkar vara hyperkänslig. Jag fick in alla marksända kanaler med den lilla sprötantennen som följde med. Och det inne på vår betongbunker till verkstad. I och för sig gick det ju bara att se dom okodade, men alla andra dök upp i listan med god signalstyrka. GPS:n var IGO och hela Europa inklusive Östeuropa låg på ett SD-kort. Det verkade fungera den med. Inga satelliter hittades förstås inne på verkstan, men själva GPS:enheten initialiserades utan problem. Radion funkade också bra...tror jag, jag hörde ju inget, men den hittade alla stationer. Jag provade också att koppla in en iphone på ipodinterfacet och det var klockrent. Spellistan i telefonen dök upp på skärmen, och sen var det bara att välja låt och spela. Det enda jag inte testade var DVD-spelaren, men den funkar säkert bra den med. Provade inte Blåtanden heller när jag tänker efter. Eller Blå Tand som det står.. Det är väl nån kines som översatt till Svenska. Det finns gott om roliga översättningar i menyerna kan jag säga. Utmärkt bild på displayen när jag kollade på TV i alla fall. Inga problem att läsa texten. Verkar vara en rolig liten sak och alla på jobbet blev imponerade. |
|
| Var det svensk meny ??? | |
|
Svenskt ja. Fast som sagt lite mysko översättningar här och där. Navigatorn ställde själv om till Svenska, men i själva huvudmenyerna fick jag ställa in det själv. Det finns en hel massa språk att välja på om man vill. Ett ställe där Sverige saknas är i TV-appen. Jag valde Tyskland i stället och det fungerade bra, den hittade ju alla Boxerkanaler utan problem. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.