AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Övriga bilmärken
18.014

Sugen på en Volvo V60

Sida 4 av 4
Visa användare
1.787
qsacage

BMW i4 M50 (G26) 2022
Jag finner det smått otroligt att så många på ett BMW-forum finner Volvos bilar tilltalande. Personligen övervägde jag en V50 innan köp av Hondan men fick sura uppstötningar bara genom en provsittning i Volvon. Verkligen inget tilltalade mig i den. Inte designen, inte interiören, inte de små utrymmena (mindre än Hondan!) och än mindre priset.

Volvo är hutlöst dyra mot vad man får för pengarna. Då köper jag nog faktiskt hellre en Skoda Octavia 160 hk 1.8TSI med 7-växlad tomatlåda (med dubbelkoppling). Där kan vi snacka en prisvärd vagn i den klassen!
Le
431
Lelle
520d touring -15
118d -08
325i cab. -02
http://www.garaget.org/bmwlelle
Precis Sven B kan inte annat än hålla med dig. fick en till min besvikelse (skulle fått en e61) v70 2,0D nya modellen som hyrbil en vecka då min 523a e39 hade blivit påbackad och det var då inget jag blev impad av. så tråkig att köra att man lika gärna kunde sitta brevid och sova istället...

Le
431
Lelle
520d touring -15
118d -08
325i cab. -02
Som tur var fick jag tillbaka bmw på fredagen och helgen var räddad=) tänk att man kunde sakna en 10 år äldre bil som gått över 20000 mil och den är både tystare och roligare och känns mer välbyggd när man åkt nästan nybil en vecka=)

Med känsla >> Ja, syftet med testet var att jämföra olika awd-system från bilar i olika segment (kombi, suv, "sportbil", kombi) men på samma bana. De flesta bilarna hade antingen pirelli eller conti v-däck, förutom subarun som körde på good year och fick riktigt långsam tid i banan. Jag tror det var tyska ams-tidningen som gjorde testet så ur det perspektivet var det riktigt förvånande att Volvon både vann totalt sett och hade snabbast varvtid.

Lelle >> Jag förstår din känsla. Jag kör volvo s60 idag och fick låna en kompis splitter nya v70 2,4d och jag blev inte imponerad. Kan bara instämma i att den varken kändes välbyggd, solid eller det minsta rolig i jämförelse med min fem år gamle s60.

T5 -05
Am
730
Amli
BMW X5 xDrive50e -25
Utan att ta något från V60 D5 AWD, som säkert är en jättebra bil, så tar jag tyska AMS tester med en nypa salt. Det är kul läsning men inget mer. Det skulle kännas mer "på riktigt" om det vore TV som gjorde testet anser jag.
fl
751
flash gordon
Mellanbilen
SAAB 9-3 2.0 T 185 hk 02a
Nya v60 snor ful.
s60 går an om man tar bort det fö vuxna volvomärket.

vem har hittat på dom förskräckliga fiskgälarna i stötfångaren eller dom 2 hantagen i fronten

Måste varit design torka.

förstår inte riktigt kritiken mot designen.. måste vara volvos snyggaste på väldigt länge.. dock behövs en liten sänkning då vissa exemplar ser lite väl höga ut.. de övriga volvo modellernaär väldigt fyrkantiga och trista förutom förra versionen s60 som var riktigt snygg den också
fl
751
flash gordon
Mellanbilen
Bara vad jag tycker JERRY andra ser den som toksnygg :)
Visa användare
2.403
StefanL
BMW M340i Touring -21
MB CLK
Med R-design och lite sjyssta fälgar ser den ändå rätt ok ut. I början tyckte jag fronten såg för jävlig ut men man vänjer sig.

//Stefan

Mina bilar:Länk
Le
431
Lelle
520d touring -15
118d -08
325i cab. -02
Verkligen ingen hit i mina ögon utssende mässigt. men den kan nog vara trevlig att köra, tycker volvo var snyggare för några år sedan, allra första s70 v70 c70 var rätt snygga, mer stilrena enkla linjer, sen fick nästa modell av v70 s60 s80 en stor buckla i sidan, har alltid tyckt den inbunktningen ser lustig ut. Sen fick dom ju mycket kritik för att vara kantiga ett tag med men nu tar dom i så dom spricker på andra hållet. men det är ju bara vad jag tycker det=)

flash gordon: jo hehe alla har ju olika smak men trodde att fler skulle gilla nya s60/v60 men det verkar istället som om många tycker tvärtom.. känns lite som om antingen gillar man den eller hatar och inget mittemellan hehe
Verdi
Gick förbi en ny S60 idag och den ser förjävlig ut i verkligheten. Fronten är så låg och den ser verkligen ut som en myrslok.
Le
431
Lelle
520d touring -15
118d -08
325i cab. -02
Hellre då en gammal hajnos än en ny myrsloks nos =)

fl
751
flash gordon
Mellanbilen
Såg en ny s60 i dag på nära håll tycker verkligen folk att bilen är snygg. Riktigt ful bil
jag tycker att den är snygg men smaken är ju som baken
ts
414
tsint
Polestar 2 -23
Jag tycker den är riktigt hemsk med konstiga proportioner, dessutom ser fronten ut som en skelögd myrslok. Jag förutspår att designen kommer anses omodern relativt snabbt.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.