|
|
|
|---|---|
|
Är spekulant på en Alpina B8-95, jag undrar om problem med lösa oljepump bultar gäller även dessa motorer? Tacksam för svar. M3 E30Länk | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Vore konstigt om det inte gjorde det. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
Det är en annan lösning på Alpina B8 eftersom originalpumpen inte fick plats. Oljepumpen kommer från kameratillverkaren Ari Mvh /Bruno, Uppsala Länk BMW CS 4657 Alpina CS 111 |
|
|
Tack bruno! Det är Marcus bil jag är intresserad av! M3 E30Länk |
|
|
Edit: Arri heter den tyska kameratillverkaren: Länk Marcus bil är i fantastiskt bra skick, lycka till! Mvh /Bruno, Uppsala Länk BMW CS 4657 Alpina CS 111 |
|
|
lösa bultar är det minsta bekymmer som "kan" finnas på B8. Det man ska ha i baktanke är topplockspakningar kan ge sig när som helst, och det märks inte heller som t.ex. på 4-cyl. Men tot inte att det är så på Marcus. Var noga att vemköra den på rätt sätt bla. mvh /// Dennis |
|
|
Bumer2, tack för tipset! Jag tar gärna emot mer tips om B8:an! Just nu står valet mellan B8 eller Z3 M coupe, imorgon vet jag troligen om jag får entusiast försäkra de och bestämmer mig då. M3 E30Länk |
|
viobebe |
Z3M Coupé. ;-) |
| Hej! Är bilen fin och du tänker använda den 'med förstånd' så kan du gå med i Alpina CS och entusiastförsäkra den genom klubben | |
|
635 CSi, köper jag den tänker jag vara lika oförståndigt som jag gjort med M3:an! ;) FD M3 E30Länk |
|
|
Glömde att jag har kontaktat Ando om detta! FD M3 E30Länk |
|
|
Som jag skrev tidigare. Tänkt på rätt sätt att varmköra bilen. Jag är extra pedant med min B8 och aldrig har haft över 2500rpm innan olje temp var på 80'C men det äe jag(lite svårt om man inte har extra mätare i kombi) Sen får man bara tanka 98 eller V-power på Shell(har inte märkt något skillnad, bara dyrare:) ) Du behöver inte oroa dig för motor och drivlina. Dem är skottsäkra, trots allt det är en Alpina!!! :)) Jag skulle ha valt B8 alla gånger. Har kört Z3 M. Den är roligt med men den vridmoment som du har i B8 är magisk! Fågan är vad ska du ha för användning. Ska du köra på banan då Z3 är mer lämpligt. Inte så kul med ALpina delar som är svindyra!!! Kan nämna att en bromsskiva fram kostar 4000:- !!!!! 8000 för båda!!! Väghållning är bra mycket bättre än original e36. Men den duger inte för banan. Gatukörning funkar klokrent. Själv har jag grövre stötdämparna bak också från bilstein. Bättre väghållning vid höga fart och kränger inte lika mycket vid kurvor. hoppas detta har hjälpt dig lite... MVH /// Dennis |
|
| Bilen såg verkligen snygg ut på bilderna. Historiken verkar vara på plats. Lycka till med provkörning och annat, den verkar som sagt mycket intressant. | |
|
4000 för en skiva!!! OMG! Det blir väl bankörning enstaka gång, men det är bara och se hur ofta det blev med M3:an, inte ofta alls! Det där med varmkörningen är inga problem, så har jag alltid gjort med M3:an också! Och jag har redan provkört bägge bilarna! Motorn i B8:an är MYCKET lockande! :) FD M3 E30Länk |
|
| Hur gick det? Var det nån affär? | |
|
Japp, jag köpte B8:an och har inte ångrat mig en sekund! :) Lite små pyssel finns men inget allvarligt! Alpina B8 Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.