|
|
|
|---|---|
|
Hej, jag har fått problem med min 745:a. Jag beskriver problemet från början. Jag hade vandrande tomgång på bilen, och när jag gav den full gas ville den inte komma iväg som den ska. Jag bytte tändstift, bensinfilter, luftfilter, och bensinpump, blev ingen skillnad. Sen så såg jag att någon föregående ägare haft isär tomgångsmotorn och satt ihop den med typ sikaflex. Så jag köpte en ny tomgångsmotor ( slidventil ) och monterade = vill inte starta alls nu!! Den tänder men vill inte komma igång, vad kan problemet vara?? Problemet borde ligga i tomgångsmotorn. Tacksam för förslag på vad det kan vara. PB | |
|
Problemet löst, byte tändstift. Jag trodde det räkte att ta ur stiften och blåsa dom torra med tryckluft, men det gjorde det inte. Men ett problem kvarstår, ger jag full gas så svarar den inte som den ska, släpper jag av lite på gasen så går den bättre, någon som har en bra ide på detta? PB |
|
|
Hmm..har funderat lite,låter som den får för lite bränsle,de kan vara bensinfilter,soppapump,tryckregulator eller tjuvluft,tjuvluften går att kolla med startgas,spruta runt insugena,går den upp i tomgången,då är saken klar,skulle nog pröva detta i första hand.lycka till bromsen är fartens värste fiende |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.