AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

6- och 8-Serien
2.886

Den världsomspännande 8er.org

ks
759
kspehe
850 - 91
850 - 92
G30 - 18
Skulle vilja höra hur många av ägarna till E31 som även läser inlägg på ovanstående forum? för övrigt så kan jag uppmana er till att kolla där eftersom det finns hur mycket information som helst.
/Per
Du
291
DuNegro
E31 850ci -92
E39 540iAT -01
Jag är där dagligen, även andra forum, roadfly, wuffer forum, mm.
Är lite mer aktivitet på dem forum bland 8:a ägarna.

Mvh

DuNegro
Mi
2.004
Mixtus
E60 530i 2004
Jag besöker det lite då och då, mest för att söka information.
Ro
123
Roken
BMW 850 Ci -93
BMW E60 M5 2006
Nope :-( jag har aldrig varit där men det verkar ju finnas mycke info där, får väl kolla där om jag inte hittar nå't på AP.
Mi
2.004
Mixtus
E60 530i 2004
Som ett sidospår så registrerade jag mig nyligen på 8coupe.com. En ganska knölig procedur som sannolikt sållar bort en och annan intresserad. Visst, det är en fantastisk arbetsinsats som ligger bakom all information som finns på 8coupe, och visst ska man vara tacksam för att få tillgång till detta på nätet, men när man väl är registrerad och klar så väntar inte precis något spännande användargränssnitt runt hörnet.
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Besökt det en gång. Det händer nångång att man besöker ett tyskt forum men annars hänger jag här.
Mvh
Asken
ks
759
kspehe
850 - 91
850 - 92
G30 - 18
Ja som kommentar till att det är bökigt så är det för att det skall vara rätt ägare till fordonet som registrerar sig, det har förekommit att personer försökt att registrera en annans fordon eller hur Peter..
Jag kan förstå att man hänger på de svenska sidorna men gör gärna ett prov med att registrera er och surfa runt och se vad ni hittar samt om ni undrar över något ställ en fråga, nordiskt språk kanske ej svar eftersom det inte är så många, engelska så tror jag dock att ni kommer få svar. Vet att det just nu pågår en ganska stor omorganisation av 8er som kommer att bli till det bättre för denna organisation.
Så jag kan bara uppmana alla 8 ägare att börja surfa runt på 8er, samt så kan jag garrantera att om ni vill så kan ni skaffa vänner runt hela globen.

/Per
Di
828
Dic
850ia 1991
Alpina B6 3,5 kat
Registrerad och klar!Har kikat runt lite och det finns klart mycket info att hitta.
Kul att vara med om lite nytt och annat tänk,hänger ändå på AP av tradition då en stor del av fränder går att hitta här sedan flera år tillbaks.
Mvh Dic

ks
759
kspehe
850 - 91
850 - 92
G30 - 18
Dic självklart är detta ingen uppmaning att lämna AP som har mängder av info och som du skriver fränder utan bara en visning till ett annat forum som har en bred kunskapsbank på denna specifika modell.

/Per
Ma
2.231
Mats J
750iA -92 Svart
750iA -91 Grå
Alpina B12 -90 Svart
Om ni har problem med M70 motorer så är E32 delen på Bimmerboard.com rätt bra.

/Mats J
Visa användare
875
Europa Meister
E31 850/6 -91 M-sport
Bra sida men svårt att regga sig. Har försökt flera ggr nu och går nu vidare i livet. ;)

mvh Daniel

Länk
Progress through pain
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Mixtus: Är enig med att det är krångligt att regga sig.
kspehe: Japp det har bra säkerthet, Stephan735i försökte regga sig där i vintras som ägare till Helrätt, han sökte tydligen M60 M62 E31 info men si det gick inte för de hade koll på att Helrätt hörde hemma hos mig.
Mvh
Asken

ks
759
kspehe
850 - 91
850 - 92
G30 - 18
Ja då får vi väl reda ut/klarlägga en del om dessa siter, för det första så rörde sig min fråga om 8er.org som är ett forum för E31 antusiaster där man utbyter information med varandra. Om denna sida är besvärlig att regga sig på vet jag inte om jag kan hålla med om (Vist om man inte kan något språk förutom svenska kan jag hålla med om men det går att jobba med Google translate), (Skriva in sina uppgifter, klart till 50%, vänta på ett svarsmail från 8er där man klickar på en länk som aktiverar kontot fullt ut klart).

Sedan vad som gäller 8coupe.com så är det en annan procedur enligt nedan som begränsar sig till ägarna av dessa bilar. Se utdrag från reg proceduren nedan

Registration to the E31 Registry at 8Coupe.com is limited to BMW 8 Series owners only.

To enroll in the Registry, the following is required:

1. Verifiable Name, Home Address, and Phone information
2. Valid email address
3. BMW 8 Series chassis number (the last 7 digits of the Vehicle Identification Number - VIN)
4. Current owner's Acquisition/Purchase date
5. Number of previous owners including the current owner
6. Photos (unless they are already on file in the Registry archives)

Upon registration, Registry volunteers will review and validate the registration. Once approved, an email will be sent announcing approval.

Förlåt mig men jag ser inte vad det är som är svårt med detta. Sedan som Mixtus skriver man blir inte så imponerad av vad som finns där inne men för den som gillar statestik så finns ju en hel del att hämta mm.

/Per
Visa användare
875
Europa Meister
E31 850/6 -91 M-sport
Nu har jag med hjälp reggat mig på 8er.org och måste ge denna sida en eloge. Bra med info, stort och omfattande forum som täcker 8-ägare i hela Europa med en skandinavisk del.

Något för er som vill ha mer info och bygga på ert kontaktnät.

mvh Daniel

Länk
Progress through pain
Mi
2.004
Mixtus
E60 530i 2004
8er.org är inte alls tokigt. Växer med tiden, det finns mycket information att hämta, men inget ställe jag hänger på särskilt ofta.

Angående 8Coupe.com så menar jag att proceduren är "knölig" eftersom den innehåller vissa moment som man annars slipper. Den första delen innehåller detaljer som hemadress, telefonnummer osv. Det går förstås att skriva Kalle Anka-gatan 1 osv. (för den som inte vill lämna ut sina personuppgifter till ett helt främmande nätverk), så den delen är lätt att passera. "Number of previous owners" känner jag inte igen, men det kan vara svårt att veta. Om bilen är importerad för tiotalet år sedan så har man ju inte en aning om hur många ägare bilen har haft i Tyskland. Sista delen är "photos" som tvärt emot Pers beskrivning måste vara helt nya, se beskrivning nedan:

To complete your registration we require the following photos:
- Four "new" pictures of your car (NOT the seller's photos or photos from past "for sale" ads)
- Two exterior photos; and
- Two interior photos with one photo having special emphasis on the console around the gear shift.
Send these photos as a reply to this email.
ks
759
kspehe
850 - 91
850 - 92
G30 - 18
Ok då har dom ändrat på reg sidan, jag var bara inne och läste eftersom jag är reggad sedan ett antal år sedan. Bra att du korrigerade mitt inlägg.

/Per
Mi
2.004
Mixtus
E60 530i 2004
Hur går det egentligen med klubbverksamheten? Det verkar finnas flera viljor och inriktningarvar klubben ska husera.
Visa användare
875
Europa Meister
E31 850/6 -91 M-sport
Klubben har en styrelse som tar beslut. Per skall deltaga på ett möte med 8er.org där representanter från flertalet länder/organisationer medverkar om ca 2veckor. Därefter vet vi mer. Vår ambition-önskan-viljan osv är en gemensam plattform för 8-serie ägare med en skandinavisk del.

mvh Daniel

Länk
Progress through pain
Mi
2.004
Mixtus
E60 530i 2004
Kikade in på det norska e31-forumet. Är det ett alternativ att samordna forumverksamheten med dem?
Visa användare
875
Europa Meister
E31 850/6 -91 M-sport
Om det inte blir enligt önskelistan.

mvh Daniel

Länk
Progress through pain
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.