|
Sida 4 av 5
|
|
|---|---|
| Hej! Ny på forumet, kunde inte låta bli att göra ett inlägg när ni skriver om 335i. Beställde faktiskt en coupé i lördags! Tror ni jag längtar till mars...? | |
|
Med känsla: men M5:an är ju grym så den väger kanske över lite dåliga vinteregenskaper på sommaren. blev ifrånåkt av en i somras, vilket ljud! Pellekna: härligt! vad valde du för tillbehör m.m.?:) |
|
|
Specifikation BMW 335i Coupé 475 Safirsvart Metallic LCCX Läder Dakota Oyster 337 M Sportpaket 2B6 LM Fälg Dubbeleker M313 19" 2TC Automatisk sportväxellåda dubbelkoppling 4WA Interiörlist Alu Glaciärsilver mörk 715 M Aerodynamikpaket 760 Individual Högglans Shadowline 775 Individual Anthracit innertak 7XA M Läderratt med växelpaddlar 7RS Comfort package 431 Automatiskt avbländbar innerbackspegel 493 Förvaringspaket 4AE Armstöd fram 508 Park Distance Control (PDC) Bak och fram 534 Klimatautomatik 544 Farthållare med bromsfunktion 563 Belysningspaket 663 BMW Professional Radio med CD 302 Stöldlarm med Fjärrkontroll 313 Elektriskt infällbara ytterspeglar 322 Komfortöppning 3AC Dragkrok infällbar 423 Velourmattor 441 Rökarpaket 470 Isofixfästen 481 Sportstolar 524 Adaptiva Kurvljus 575 Extra 12-volts uttag 676 HiFi Högtalarsystem 6FL USB-Anslutning 704 M Sportchassi 761 Individual Tonade Rutor Utrustning eftermonterad Michelin 270M 18" vinterhjul Vad roligt att skriva ner specen! |
|
|
Ulf530: Jag har sett den. Bilen kördes först av en tandläkare i 50års åldern här i Stockholm och efter det på gotland. Inte helt ovanligt att kopplingen går på lite motorstarkare bilar om man är ovan. Ta M5 E39 t.ex. .. 335an är knappast i nyskick men absolut värd ett besök. Dessutom är Hoffsten bra om du skulle stöta på patrull längre fram. Fråga efter Claes, han är toppen. |
|
| Pellekna: ser bra ut det där, inget jag kommer på man saknar:) | |
|
Pellekna: Fin spec! Den där fälgen är brutal. Du lär dessutom vara snabbast på strippen med släp :-) Jag plockar själv ut en 335i Touring i nästa vecka. "Edition sport", alpinvit, manuell. Dubbla bilbarnstolar och 306 häst, blöjexpress... |
|
|
Pellekna: Grattis till en riktigt fin bil! Jag förstår att längtan blir lång...men försök njuta av tiden. Det är nåt speciellt med att gå och vänta på en så fin bil! ;) Jag behövde bara vänta i 7 veckor på min, men det kändes som en enormt lång tid. Nu önskar jag bara att vi kan helt enkelt hoppa över vintern och gå direkt på vår så man får njuta "på riktigt"! |
|
| Pellekna: Vet inte om du känner till det men 270M fälgen har fel ET för E92 (Coupé). De är gjorda för M3:an. | |
|
Chris87: Ja jag har sett det också, antar att bmwförsäljaren har koll på det. Ska fråga honom nästa gång. Tack till er andra för vänliga ord! |
|
|
Pellekna: I bak är det inga problem men i fram hamnar dom runt 17mm längre ut än vanliga e9X fälgar, rätt agressiv setup för vinterhjulen ;) Det funkar nog, men dubbelkolla det medans du kan ändra dig... |
|
| Carlee82: Jag ska åka ut till autogruppen imorgon och höra efter. | |
|
Pellekna: Tycker du ska satsa på fälgar som har rätt ET till din bil. Varför 18" vinterhjul? |
|
| Chris87: Vad har du för förslag till vinterhjulen? | |
|
BMW har ett antal paket med 17" fälgar som passar din bil. Att köra med fel ET påverkar bilens chassigeometri och vägegenskaper. Nu talar jag enbart för mig själv men jag tycker att köra med 18" vintertid är helt meningslöst när det går att använda mindre fälgar med däck som har lite högre profil. Den låga profilen ger dåligt grepp vid riktigt vinterväglag och det är just då man vill ha så mycket grepp som möjligt. |
|
|
Passar alla 5-bult fälgar till E90 E92? Eller är det speciella ET för dessa bilar, tänker på att Chris87 nämner något om ET i sitt inlägg ett par snäpp tillbaka i tråden. __ Nisse Ljung |
|
| SumpanByNight:vad är "Edition sport"? | |
| "Edition sport" är ett utrustningspaket med bla. M-sport i komb med en del annat jox... | |
| "en del annat jox" är väl bara blå kontrastsöm i stolarna...? | |
| Kontrastsöm i stolar och mattor, pedaler, mörklackade fälgar och mörka avgasutblås. 18" fälgarna ingår också. Kommer bli snyggt på vit bil. Prisvärt om man ändå tänkt välja 18". Metallic ingår också men jag har som sagt vit. | |
|
Nisse977: BMW orginalfälgar från e9X har offset på runt 35 och bredd på max 9" så det passar på alla karosser. Men eftermarknadsfälgar kan ha agressivare setup till e90 (pre LCI) i allafall bakre hjulhusen är klart större än på e92. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.