AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
23.337

Köpråd 335i

Sida 3 av 5
Någon som vet hur många trimmade 335:or som rasat (utan att avslöja vems bilar så klart)? Är det främst meth-konverterade bilar som rasat?

T5 -05
Qb
278
Qbone
BMW 335i -08
tackar för all info :)
vet inte vad man ska ha, E92 eller E91.. E92 är ju klart snyggast men tycker även E91:an har "det där" för att vara en kombi.
och kombi är ju bra mycket smidigare än en liten 2 dörrars bil....
o andra sidan, då har man ju inget att skylla på när folk vill åka med :D

jag har det inte lätt...

Carlee82: ingen fara men vi kan avsluta den diskussionen med att man ska kolla alla bilar noga, bara att man kanske har en tendens att genomföra det med en sådan bil.
Qb
278
Qbone
BMW 335i -08
finns det någon som har M-sport fronten från coupen på sin kombi? passar den?
jo
580
joxgbg
M3 CP -17
Mig veterligen är det ingen, om man inte räknar med dom som har kört med meth och extrema inställningar. I de fall jag känner till har ägarna varit väl medvetna om riskerna och verkligen pressat ur maximal prestanda. Det är möjligt att det finns fler.

Min uppfattning är att det är fantastiskt få bilar som har tagit skada trots att många plockar ut >50% mer effekt än original.

Att en 135:a/335:a skulle vara ett osäkrare köp än någon annan bil ger jag inte mycket för. Skulle personligen vara mer orolig om jag köpte någon av de mindre dieslarna, dom kan med lätthet trimmas upp till vridmomentnivåer som är långt högre än vad drivlinan är dimensionerad för.
Jo
211
JockeX
Touareg
QBone: om du har familj så är E91 det säkraste alternativet. Jag gjorde samma val som du och blev övertalad av min bättre hälft, men nu när vi fått tillökning så ångrar jag mig inte. E91 335 är verkligen en drömbil, och en som jag tänker ha kvar tills den faller sönder och samman :)

Angående M-sportfronten från en coupé så ser jag inte riktigt hur den skulle passa eftersom de är så pass olika.
Qb
278
Qbone
BMW 335i -08
JockeX: nja, ingen familj än, och kommer förhoppningsvis byta bil många gånger innan det kommer. men gillar verkligen E91:an.
jag tänkte bara om någon provat så man kan se hur det ser ut, folk har ju gjort bra mycket värre saker med sina bilar förr om man säger så ;)

liten fråga om x-driven, när kom den "versionen" som sitter i 07-09:orna? har dom bytt eller uppdaterat den?
Ca
1.442
Carlee82
335ia e92 ´07 Frozen silver
328ia Touring ´96 Svart
330ia limo `03 Svart
garaget.org/Carlee82
Qbone: Det finns några i USA som har gjort "E92 Front Conversion" och "M3 Front Conversion" sjukt cool byggen helt i min smak, man får verkligen kolla både två och tre gånger innan hjärnan hinner ikapp :) Men det är mycke mer än bara fronten man måste byta: Länk Men om du bara ska byta fronten tycker jag den enda snygga som finns är Performance fronten, "Pakman" på e90post har en av dom fetaste pre LCI e90 som jag tror bara har bolt on grejer: Länk

Qb
278
Qbone
BMW 335i -08
okej, tackar, du har ingen länk till en E91:a med m-sporten från E92? vore kul att se:) men lat som man är så skulle det nog inte bli något av för min del.
Performance fronten kan jag inte bestämma mig om den är snygg eller inte, men gillar nog originalen bättre faktiskt.
performance fronten till 1-serien gillar jag inte så mycket faktiskt.

vad ska man göra om man hittar en perfekt 335:a men som dom inte bytt några turbos på? det lär väl komma vad jag förstått? då man tänkte sig iaf lite trimning så vore det väl bra.
Ni
213
Nisse977
550i -07 M-Sport
130i -07 M-sport

327i -87 Turbo,
673hk 900Nm
Jag lurar också på att köpa en 335i sedan eller coupé som begagnad.

Från början var budgeten ca 300000kr men idag känns det som man ska punga ut med lite till, kanske närmare 400000 för att få det man vill ha.

Gillar de flesta färger utom silver, vill ha max en 6000mil på mätarn, bra stereo, sportstolar, M-paket, sen är jag nöjd.
Ni
213
Nisse977
550i -07 M-Sport
130i -07 M-sport

327i -87 Turbo,
673hk 900Nm
Det gäller både coupé och sedan.
Qb
278
Qbone
BMW 335i -08
hehe ja det där med utsatt budget vet jag hur det är, började med typ 180k på min gamla bil, slutade med en ny för 300k:)
Har min superfina 335 E92 med X-drive till salu.

/Anders
Qb
278
Qbone
BMW 335i -08
jag vet, och jag blev inte lite jävla sugen igår när jag fastna mitt på parkeringen med min bakhjulsdrivna biljävel:@
Då skulle du prova att köra M5 med sommardäck. Det tog mig cirka en timme att få min M5 till däckverkstan i tisdags med sommardäck, då var det ändå bara några kvarter, men det var tyvärr uppförsbacke och bild-n åkte mera sidled än framåt så fort man andades på gasen. Men nu har den vinterskorna på så då gick det bättre. Men 335-an med X-drive är super :-) säkert den enda coupén med X-drive att få tag på dessutom. Finns tre regade i Sverige.

/Anders
Ni
213
Nisse977
550i -07 M-Sport
130i -07 M-sport

327i -87 Turbo,
673hk 900Nm
Med känsla:
Det måste vara din 335xi jag sett på blocket då. Skrev ett litet mail till dig för nån timmesedan. Är intresserad! Men vill veta mer om bilen först. Du kan väl svara på mailet när du har tid.

Mvh Nisse
Qb
278
Qbone
BMW 335i -08
Med känsla: en liten fråga bara, varför sälja den ända dugliga vinterbilen?;)
nädå, jag vet hur det är, höll på som en idiot igår men gav upp och snodde föräldrarnas Saab 9-5 då tjejen skulle med tåget, första gången hon sett mig arg haha.
Jo
211
JockeX
Touareg
Med känsla: ah så det var du som köpte den på bmw i gbg. Jag var spekulant innan dig men tackade nej pga unge på G samt att jag ville ha bakhjulsdrift. När det kort därefter blev den värsta vintern i mannaminne ångrade jag mig grovt. Fast jag blev glad igen sen när jag hittade den perfekta kombin iofs.
Qbone, jo så sant, inte direkt smart att sälja enda bilen med X-drive som man har. Hade tänkt att ha den kvar men köpte mig en M5a för några veckor sedan som "helgbil" och har helt enkelt inte plats för alla bilar. Åker annars 535d F11 om dagarna. Men 335-an är ju perfekt i detta väglaget också. Så det är inget lätt val. Kanske säljer M5-an istället då :-)

/Anders
Su
13
SumpanByNight
325d Touring -10
Nisse 977: Kan rekommendera den 335i som Hoffsten Motor säljer på Blocket. Mkt pålitlig bilhandlare. Bilen har itne exakt det du beskriver men priset är rätt och bilen har en bra spec.
Länk
Ul
2.044
Ulf530
530d F11 xDrive Msport -16
118d F20 xDrive Msport -17
530i E34 -89 en ägare
Bilen på Hoffstens Motor; är det någon på forumet som har varit och seriöst kollat den? Något som var särskilt bra eller dåligt med bilen?
Någon mer än jag som reagerar på att man behövt byta koppling på 9000 mil? Själv har jag inte i första hand tänkt mig en svart, men om allt annat är 100% så kanske jag skulle kunna tänka om...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.