AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
2.108

M3 e46 köp

Ma
19
Manne90
325i Cab -94
Tänkte höra om någon här vet nåt om denna m3an Länk

Är väldigt utrustad med få ägare och låga mil. Bilen i sig är iväldigt fint skick.

Men vad tycker ni om priset? Eller någon som har andra tankar om bilen.

Mvh Emanuel
Det är iaf inga org.fälgar då den modellen endast finns i 18".
Pu
21
Putin
530i LCI E60 -08
Den bilen var ju till salu här i Luleå i sommras och då vill jag minnas att priset var ca 200.000 kr, så nu verkar iaf priset på bilen ha gått upp...Han som säljer verkar ha lessnat på bilen rätt fort, bara haft den sen augusti i år...

Men iaf så vet jag inget om skicket, kan vara jätte fin...
Ma
19
Manne90
325i Cab -94
Tackar för informationen! Är du säker på att det var den som var tillsalu? Isåfall är priset ganska fel.. Men vad tycker ni annars man ska betala för en 01 med samma förutsättningar? Var och kollade på den idag, är i riktigt fint skick, finns inga repor, eller andra skador förutom lite stenskott på fronten. Fler som har några funderingar?
Pu
21
Putin
530i LCI E60 -08
Jajjamen är säker på att det är den. Tog en carfax för att vara säker, den vart besiktigad i Övertårneå i sommras dessutom. Har även en på jobbet som funderade på den, minns den väl...Den låg ute också för ca 230 tkr ett bra tag, sen fick han gå ner till just över 200 tkr.
fk
90
fkon
M3 Coupé SMG II -02
Jag tycker också att den ligger väl högt i pris med tanke på att den har manuell låda. Runt 200k som slutpris såhär på höstkanten verkar rimligt enligt mig men det får du såklart ta med en nypa salt eftersom jag inte sett bilen.

A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything.
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

En manuell 01:a som ganska snart efter påställning till våren kommer att fylla 10 år ska inte kosta många kronor över 200' trots sina relativt låga mil.

___
//Ulf
Ma
19
Manne90
325i Cab -94
Tackar så mycket för alla svar och tankar kring bilen.. Får nog bli att leta vidare. Ingen som ligger inne med en fin m3 med manuell låda?
MVH Emanuel
fk
90
fkon
M3 Coupé SMG II -02
Oj, riktigt så drastisk menade jag inte att man behövde vara och det verkar för mig som att de flesta andra kommentarerna nöjer sig med att konstatera att den kanske är i dyraste laget.

Om du är ute efter en manuell låda och bilen är fin i övrigt kanske ni kan komma överens om ett vettigt pris?

A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything.
Ma
19
Manne90
325i Cab -94
Försökte att förhandla om priset och lägsta priset var 232 :S.. fast att det behövs två nya däck.. Men det kommer väl in fler :)
Jag tycker det är ett bra pris, oavsett årsmodell får man betala mer för de finare och den ser faktiskt riktigt fin ut.

Givetvis är en finare 04 dyrare än en finare 01. Menar bara att man får betala lite mer om man verkligen vill ha en fin M3.
Ma
19
Manne90
325i Cab -94
Självklart är det så, men när man har fått höra att den blev såld för 200k isomras så är det inte jätte kul att betala 30k mer.. Sen han som köpte den har bara ägt bilen i 2 månader, behöver ju inte vara något negativt men kan vara.
200` kan nog vara lämpligt på den bilen om allt stämmer.

Micke

Länk
Vad han har gett för bilen är väl HELT ointressant egentligen?

Flåklypa
Flåklypa: Precis, är ju egentligen helt ointressant och fungerar inte som argument heller om man påpekar att säljaren köpte den för mindre än vad han annonserar den för.
Bilder på blöta bilar är ett stort minus för min del... klassiskt bilförsäljarknep...
Och om det nu är inte är det från hans sida så vet torkar han inte av bilen efter tvätt... och det bör man väll ändå göra på en M bil? ;)

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.