AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
1.055

Dra ut bilradio...

Hej!

Jag skulle dra ut bilradion för att kontrollera säkringen i den då jag inte har något ljud i bilen.
Jag har en e39 och då skall man ta av volymratten och sedan vrida en skruv som sitter i hållet. När jag gör detta så fjongar det till och skruven trillar ner. Jag få alltså inte ut bilstereon.

Hjälp vad gör jag?
Ba
803
BaNaN85
BMW 325ti - 01
Sitter säkringen i stereon och inte i handsfacket?
Det sitter en 10A säkring bak på stereon. Den återfjädrande spärren för att lossa panelen kan vara svår att påverka om manöverarmen med skruven lossnat kan jag tänka mig. Kanske man kan lossa klimapanelen under och få in nåt finger eller en liten spegel för att kolla upp på spärren.
Klimapanelen är bara intryckt med snäppfästen i mittkonsollen, möjligen kan du lossa den understa täcklisten (alternativt mugghållare om du har denna) först och jobba sig uppåt.

FP
tack för tipset.Vilken list menar du jag skall ta av först. den med mugghållarna (inkl mugghållare)? Är det bara att dra den rakt ut?
Jag har inte mugghållare själv, men troligen dras den ut. Sen kan du få in ett par fingrar och trycka ut klimapanelen osv.

FP
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.