|
|
|
|---|---|
|
Hur är egentligen ägandekostnaderna på M5:an? Att den är dyr att äga vet jag, men hur? Är de så dyrt att om man är vid sina sinnens fulla bruk ger sjutton i att köpa en eller? Vad säger ni som äger en? Vi har nämligen en M5:a som står på företaget för tillfället och jag kanske får chansen att köpa loss den för ett bra pris. (sv såld, 3800mil) Har i så fall bara tänkt köra den c:a 1000mil om året eller dyligt... Vad säger ni, kan man äga en utan att vara miljonär? Mvh Johan | |
|
...du äger ju en -94'a idag? Vad säger reparations/servicekostnaderna dig för den? En som bara gått 3800 mil borde väl vara billigare i drift? *Best Man Wins* |
|
|
Hej Har du hittat en som bara gått 3800 mil så köp den. Det som är dyrt är bensinen och försäkringen,den drar ca 1,3-1,5 l/mil,men det är det värt mvh Hagge |
|
| M5:an "jag äger" är den som för tillfället står på firman, eftersom den stått rätt mycke i garage så har jag inte så jättekoll på vad den kostar i drift, vet att inspektion II inte är nån höjdare, 11 tusen? hmm får se om jag får nått bra pris på den så får man väl slå till då =) | |
Tompan |
Om du har chansen att köpa den så gör det! det låter som ett jävla bra köp. Det lär ju inte finnas så många M5:or som har gått så litte. TOS |
|
är du säker på att den bara gått 3800 mil.....? *Best Man Wins* |
|
| Helt säker, har varit i företagets ägo sen 1700mil, svensksåld, pratat med dom tidigare ägarna osv... Individual också, buffelläder osv. osv. osv. all utrustning... | |
|
Hade jag varit dig hade jag inte tvekat. Är det som du säger med doumentationen så får du mycket bil för pengarna! Det är som sagt bensin och försäkring som kostar....jag ligger på ca 4500/mån endast i bensin och försäkring varav soppan står för ca 3-3500. Det är speciellt i stadskörning som bilen slukar, min ligger på ca 1.7l. Landsväg får du ner en orginal M5:a runt litern. Sköter man sedan underhållet som man ska , är det en maskin som håller många tusen mil. Servicen är tyvärr inte helt billig, jag sköter den själv. Förövrigt är det en underbar bil att köra. Den är grym på E4:an men går även att svänga med. Komforten är klart godkänd. |
|
| Har kört den c:a 50mil senaste veckan och jag kan skriva under på att de e en underbar bil... Känns som om man skulle ångra sig om man missa chansen, ska bara se vad jag får betala för den. | |
| Hänger på försäkringen också, är 22år och bor i stockholm =(, blir nog nån entusiastfösäkring... funkar inte annars | |
| Du gör ett "misstag" om du inte köper loss den, särskilt om du får ett bra pris. Du kan tjäna en slant på den om inte annat genom att bara sälja vidare den. | |
| Mina erfarenheter av att äga en M5 E34 är att den var för dyr att ha, men när jag pratade med en granne igår sa han att den bara var nästan för dyr... | |
| Helt riktigt där från Acey, köp och sälj vidare om du får ett bra pris- för den lär inte bli svårsåld. Tyvärr finns det inte någon entiusiastförsäkring till denna bil vad jag vet. Är du bara 22 och inte kan ställa den på dina päron eller nån du känner blir det en monsterpremie, faktiskt omänsklig om du inte tjänar grova pengar. | |
|
Det beror på hur man resonerar! Känslomässigt: Köp den direkt! Kul att köra,(fast det finns roligare, t ex ALPINA BiTurbo, M5 E39) Hög "kolla-in-faktor",folk vänder sig om och kollar uppskattande. Logiskt: Det är kul i 1-2 månader. Sedan tränger sig verkligheten på, dvs den ekonomiska verkligheten. Dyr att köra. Dyra fasta kostnader. Dyra delar. Bara man inte skrapar lacken, förstör fälgkanterna, är det inte litet missljud från differentialen, mm mm. Så, upp till dig att avgöra. MVH/ |
|
| Kollade upp försäkringspris på IF, premie 75123:- om året helförsäkring, självrisk 3000:- dom e fan inte kloka =) | |
|
Köp bilen det går visst att entiusiastförsäkra. Du får köra 500mil efter varje besiktning sänds bespapperna till försäkringsbolaget .Koll på miltalet. Kolla med Länsförsäkringarna.Samtidigt så är det inte så dyrt med delar till M5 som alla tror Hälst dom som ingen har???Kolla vad delarna Slitdelar kostar och sedan gämför dom med volvo 850. Kolla med priserna på BMW. Det är inte så dyra som det var förr.... Kör på höger sida |
|
|
kolla försäkring hos läns försäkringar... på alla mina bilar har dom varit billigast, ibland har trygg hansa och if varit upp till 3 gånger så dyra... /Jonas |
|
|
Köp den om de går att entiusiastförsäkra den....om inte så tänk inte efter en gång utan kanske 2...men ja måste säga att de verkar va en omänsklig bil...en m5:a som gått knappt 4000 mil OJOJOJ tur fan =) P.s De finnes inga bilder på den som man skulle tänkas få elr =) D.s Mvh Mr-speed BMW...för att du älskar det goda =) |
|
|
Jag betalar 7800:- i försäkring. Helår, helförsäkring. Står på Morsan =) Kan man få köpa den via dig om du inte vill ha den ;) |
|
|
Handla bilen, du kommer aldrig att hitta en M5a 94 som gått 3800mil nå mer i ditt liv... //Cosmos "Borrows My Wallet" E28 Registret #160 |
|
|
För er som ville ha bilder, finns två stycken här på galleriet, Länk Vad kan en sån här bil tänkas vara värd, tydligen väldigt svårt att värdera vad jag hört? Så vad kan man tänkas betala för den? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.