|
|
|
|---|---|
|
Samtidigt som jag har min E91 -06 ute på annons så har smällde det till ur högtalarna när sambon körde bilen. Har haft den på BMW som konstaterat att slutsteget brunnit och nytt kostar 12000! Har lämnat slutsteget till en kille som är duktig på elektronik men han dömer ut det gamla slutsteget eftersom det legat i vatten (!) och är anfrätt. Har någon tips på vad jag kan göra för att få igång ljudet igen? Begagnat verkar svårt att få tag på... Tacksam för tips! | |
| Har bilen panoramatak??? i så fall så är de nog bara maskinskada som gäller då snart kommer fler saker att gå sönder!! Dräneringarna sätter igen sig. | |
|
Det första du ska göra att försöka hitta varför slutsteget blivit vattenskadat. Det ska absolut inte komma in något vatten där slutsteget sitter. Utan att åtgärda problemet kommer det hända igen när du bytt ut slutsteget. Eftersom att Hifi Professional DSP använder fiberoptik mellan själva slutsteget och huvudenheten (Professional CD eller navi) kan du inte montera dit något annat slutsteg. Du är helt hundra på att du har Hifi Professional DSP med 13 högtalare och inte Hifi med 10 högtalare? Finns det en centerhögtalare mitt på ovansidan av instrumentpanelen vid luftutsläppen är det Hifi Professional DSP annars vanliga Hifi paketet. |
|
|
Hittade ett Professional DSP Logic7 slutsteg på ebay. Kanske kan vara av intresse. Länk Hos en bildemonteringsfirma i Sverige. Länk |
|
|
-Chris, supertack för hjälpen! Jag har kollat och det finns en centerhögtalare så det är DSP. Jag har preliminärbokat slutsteget som finns hos bildemonteringen i Kramfors som du länkade till. Jag ska prata med BMW i Norrköping imorgon för att se om siffrorna ger någon ledning till om det kommer fungera eller ej. Det är tydligen lite olika på olika årsmodeller, jag har en -06 och den nya slutsteget är från en -08. BMW är nog inte helt säkra på stereodelarna och jag vill helst inte köpa ett nytt slutsteg som inte fungerar... Vi får se hur det går, fortsättning följer. Men jättetack för hjälpen! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.