|
|
|
|---|---|
|
Efter motortvätt vägrade bilen starta. Istället baktändning och kraftig smällar ur avgasröret. Bilen bogserades hem. Efter att den kallnat så startde den hjälpligt men går väldigt orent (inte alla burkar hemma?) Vid gas på drag går den något bättre. Efter att den har blivit något varm så går den inte att återstarta, baktändning och kraftiga smällar istället. Bilen har stått hela sommaren så fukt torde ha torkat upp. Nu vid försök igen likadana symptom. Några förslag. | |
|
Du bör kolla fördelar lock ock tändkablar.låter som att du kan ha överslag i nån tändkabel eller knas på fördelarlock,lycka till bromsen är fartens värste fiende |
|
| OK kollar imorgon, tack för tipset. | |
|
Prova att lossa luftfilterhållaren och ta bort luftfiltret(skick?), spruta startgas i insuget samtdigt som någon provar att starta. Ngn effekt? Asken |
|
|
Isär med fördelarlocket och lös med rotorn. Ingen vacker syn. I locket hittade jag små avskavda partiklar och lite fukt. På själva rotorn så hade den ledande delen från centrum ut mot spetsen "eroderat/korroderat" bort. Ser ut som en krater ned i armen idet svarta. Här behöver det komma in lite friska bitar. Hoppas det var felet. Återkommer när delarna är bytta. Tack för tipsen så länge. |
|
|
Ny delar gör susen. Startade på en gång, spinner som bara M30 motorerna kan. Äntligen!! |
|
| Kul att de löste sig.var de fördelarlocken enbart,eller tillkom de något? | |
| Jag bytte fördelarlock och rotor. Det var allt. Förmodligen så hade det funkat bara med att byta rotor, men locket var inte i så bra skick så jag bytte det oxå. Sedan startade motorn på första försöket. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.