AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilvård
2.689

Dietec på en ny bil...?

MB
34
MBO
BMW 525 diesel - 2006
BMW 118 diesel - 2005
Är det värt några tusen? Blir inte en Dietec behandlad yta "repig" = matt på samma sätt som en obehandlad lack? Känns som om det är mycket ordbajseri med alla kemikalier och öppna porer...
Go
1.567
Gorban
V90 D5 AWD Inscription -17
F20 118d M Shadow -18
Jag har tidigare låtit Ditec-behandla en bil som då var dryga året gammal. Mycket bra resultat med en blank fin yta som höll sig lätt att tvätta under lång tid.

Skulle definitivt låta behandla en bil med solid röd, svart eller vit lack för att hålla den fin längre.
Visa användare
1.455
tegel
E82 125i Coupé 2012
F07 530d xDrive 2016
Eller testa Permashine. Har det på min 120 och efter 1,5 år och noll vaxningar ser lacken fortfarande ut som glas.

/M

Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Jag har själv låtit Ditecbehandla flera bilar men dom har alla varit begagnade, 3-4 år gamla. Resultatet har givetvis varit bra och behandlingen har gjort dom mer lättvättade. En begagnad V70 som jag köpte när den var 1,5 år gammal var Ditecbehandlad som ny samt blev sedan efterbehandlad av mig. När jag sålde den 3,5 år gammal med nästan 8.000 mil på mätaren var fortfarande lacken extremt fin och samtliga som var och tittade på bilen kommenterade hur fin den var i lacken. Skulle jag köpa en ny bil så hade jag definitivt lackbehandlat den.

___
//Ulf
Buspelle
Har Ditec-behandlat flera nya bilar och det har funkar mycket bra. Du får en blank och hal yta som är lätt att hålla ren. Sedan får du göra efterbehandlingar var 18:e månad (om jag minns rätt), men det är absolut värt det.
Visa användare
2.407
amullo
-18 F31 320da x-drive Msport
-10 Ducati Multistrada 1200s
Samma här.. Både ny och gammal bil har DITEC behandlats och båda har varit mycket fina och blanka i lacken under många år.

Man slipper vaxa och dessutom så håller skyddet hög kvalitet.. på vårna Honda har lacken inte mattas trots att det är en -99 som behandlades när den var ny. Får tillochmed kommentarer om hur fin den är när man träffar hondagalningar.

//amullo
at
313
atmos
320 e46 m clubsport... X4 20d m sport...
Lämna in min bil omgående när jag hämta ut den som ny,likabra att få det gjort direkt. kan rekommendera vonne skarpt!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.