AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilvård
2.631

Rengöra sprayad bil

ka
50
kapten
528i -98
Inatt blev min X3a sprayad på vindrutan och huv med svart färg.

Man blir så tröt...................!

Hur får man bäst bort färgen ?
PÅ vindrutan gick den bort med isskrapan, på huven har jag inte provat ännu.

Har någon något tips om vad man skall använda ?

/H
Prova med polish och se om det går bort. Färgen har väl inte hunnit härda ännu.

Annars kan du prova med thinner men var försiktig och låt det inte verka för länge så lacken under påverkas.
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
Åk direkt nu på morgonen förbi nån firma som jobbar med lackförsegling eller dylikt, de borde kunna hjälpa dig.

Mvh
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Claybar funkar

-------
//Lövet
Håller med rob_t_j72, åk till en firma som sysslar med rekonditionering. Om du börjar försöka själv utan att veta vad du gör är risken väldigt stor att du gör det svårare eller omöjligt att få bort sprayfärgen.
Alt 1: Gör inget, anmäl till ditt försäkringsbolag så får du hjälpa dig...
Alt 2: Åk till rekondfirma o kolla vad som kan göras, färgen kan sannolikt tas bort med rubbing/cleaner realtivt enkelt
Alt 3: Samma som alt 2 men du gör det själv

Sen är ju frågan vilker alt som är BÄST, billigast blir det om du "rubbar" själv...
fl
751
flash gordon
Mellanbilen
SAAB 9-3 2.0 T 185 hk 02a
Antagligen är det 1 komp färg/Fråga hos en rekondfirma eller hos lackerar hur du ska gå tillväga/gör det sen själv.
we
2.310
weeeman
X5 4,4 -01
Det går med bra färg förtunning också, jag har använt Hagmans Länk för att ta bort 1 & 2-komp sprayfärg med gott resultat.
ma
14
matzzzz
728ia -98
525ia touring -04
330d touring m-sport -03
Hej! smartab har en produkt som heter jelsol/gelsolv , det tar bort grafitti. Jag har haft en egen bilvårdsfirma tidigare så jag har haft användning för produkten och den har funkat bra för mig..

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.