AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilvård
101.941

Meguiars produkter verkar mycket bra

Sida 9 av 9
Ma
71
Matte_e30
E90 330 -06
Z3 2,2 -01
Måste fråga Er som lovordar dessa produkter från Maguires.

Har en e34 från -89 Lachsilvermetallic med originallack. På håll har den sett kanon ut men tittar man nära ser man massor med repor, både från tvätt och tidigare ägares bravader, men inte ned i grundfärgen utan som jag bedömer det i klarlacken och på något ställe ned i lacken.

Bestämde mig för att prova Ultimate Compound från Maguires som fått så bra kritik men blev grymt besviken! Tog nästintill inga repor eller oxidering! Vad gör jag för fel? Tvättade bilen noggrant med avfettning och schampo, tork, lera,tork, Ultimate Compound på min Biltema oscillerande polermaskin, besvikelse! Tog då istället Sonax polish på trissorna med 90% resultat!!! Någon som kan ge mig tips inför poleringen av Z3:an så jag får ut det mesta av min dyra Maguire produkt?
ma
7.450
marin849
E39 525i Touring M-pkt -04
Inget tips men man kan undra om det inte är ett bra sätt att tjäna pengar mest.
Köpte ett Meguair super deluxe schampoo men tycker det är mycket sämre än BMWs (sonax?) eller Biltemas billiga.

"Why float through life when you can drive?"
/Martin
ma
7.450
marin849
E39 525i Touring M-pkt -04
Deras Endurance Tyre Gel kan jag dock rekommendera. Smörjde in ETT vinterdäck ordentligt före sommarförvaringen och nu under vintern blir det inte smutsigt på däcksidan! Fortfarande ser det mycket svartare och renare ut än de andra!

"Why float through life when you can drive?"
/Martin
Nån som har tips på nån sida som säljer bilvårdsprodukter ex meguiars billigt, sidan shinearama finns inte längre :(
Visa användare
2.330
Sverige
130i E81 -08/09
M-sport
(325xi E90 -06 såld)
(323ti E36 -99 såld)
Länk

---
Det är bara döda fiskar som följer med strömmen.
Visa användare
504
Yeddheng
Z4 M Coupé -07
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.