AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilvård
101.930

Meguiars produkter verkar mycket bra

Sida 8 av 9
Bi
3.797
Bianca
130iM-Sport LCI E87 2009/12

Jag brukar eftertorka.precis som dobo säger..
har inte märkt att de *skvätter*
Fr
258
Fredde71
F31 320d M Touring -13 Min första nya bil! Byggd Juli 2013.
E46 M3 SMG -03

Honda NX650 Dominator -88
Husaberg FE400 -97

BMW CS#7985
BMW SC#997
Wolfs Chemicals - 'Blackout' tire and trim dressing
Prova detta. Det bästa jag testat för att få snygga däcksidor. Och jag har provat mycket...
Har inte provat det till något annat än däcksidor och gummilister, men det ska fungera även på svart plast osv.

Länk

"Det är viktigt att lära sig av andras misstag!
Man hinner inte göra alla själv..."
Eftertorkar ni direkt efter applicering? och med vad? papper, trasa, microfiber?
va
179
valle_fora
530iA Sedan -02
X5 4,4 -05

BMWCS medl
Tämkte tipsa om Meg.s ultimate quick wax. Jag har precis använt det för första gången och det fungerade riktigt bra! Kul att se vattendropparna rina av på ett helt annat sätt än tidigare (vid första regnet). Min tidigare erfarenhet är enbart av sonax wax n wet som jag tyckte fungera sådär (ok resultat men lite tungt att jobba med, hittade kanske inte rätt dosering?) Meg.s var mkt enklare och jag tyckte det gav ett "blankare" resultat.
va
179
valle_fora
530iA Sedan -02
X5 4,4 -05

BMWCS medl
Tar tillbaka mitt föregående uttalande. Är nu tiillbaka till sonax. :-)
m3
260
m3rso
Billös
Haha varför om jag får fråga?
va
179
valle_fora
530iA Sedan -02
X5 4,4 -05

BMWCS medl
Faktiskt är en av anledningarna hållbarheten. Jag upplever det som att Sonax (i alla fall när jag gör det) håller längre på min bil. Ska tilläggas att min lack är i eftersatt skick (än så länge :-)
Fantastisk sida med underbara priser tycker jag! Det tackar jag för!

Rekommenderar alla att använda CLAY behandling, det tar bort ALLA föroreningar på lacken. Har en pärlvit bil som efter vintern fick lite asfalt och mycket av metall damm som såg ut som rost fläckar. Provade allt för att få bort det utan framgång tills jag körde clay rengöring!
Bara att dra handen över ytan som är behandlad jämfört med ytan som man inte behandlat gör en mållös.

Det tar sjukt lång tid att göra (SUV) men känns värt varenda krona och minut som man spenderat!

ma
7.450
marin849
E39 525i Touring M-pkt -04
Kör alla med microfibertvätthandsken?
Jag använder Meguairs lammullsvante, den verkar mycket mjukare mot ytan - men "river" kanske inte loss smuts lika bra.

Länk
Bi
3.797
Bianca
130iM-Sport LCI E87 2009/12

jag använder Elite Premium Merino Lambskin Wash Mitt with Thumb
Ni
1.573
NiKeMaN
Volvo V90cc D4 AWD Polestar 2020
BMW 118d 2008
Smuts ska inte "rivas bort"...!!

Microfiber är att föredra framför ull. Själv använder jag helst en vanlig svamp (av större modell dock) då jag anser att det fungerar bäst.
ma
7.450
marin849
E39 525i Touring M-pkt -04
Det känns ju som att mikrofiber river/skrapar/suger loss smuts? Det liksom slickar underlaget på nåt sätt. Kanske inte så illa när den är rejält dränkt med vatten som den såklart är under tvätt.

Jag provade mikrofiber resp lammullsvanten dränkta med vatten mot kinden och oj vad len o skön lammulsvanten var så den fick det bli. :)
Den glider dessutom fantastiskt bra över bilen.
Jag kör vanten från sidolist och uppåt och mikrofiber under sidolist på dörrarna o trösklarna där det sitter mycket smuts.

Utveckla gärna ang. mikrofiber vs. lammullsvante!
Bl
479
Blomman
525D F11 M-Sport -11
118D E87 -09
Uppdaterar tråden med att fråga vart man nu kan köpa dessa produkter till bra priser då Shinearama inte längre finns?

Ma
3.050
Masten
Z3 2.8 American Edition -99
MX-30 Sky -22
Touran 1.4 TSI R-Line DSG -18
Clean Your Car, cleanyourcar.co.uk. Frakten är dyrare än hos Shinearama (å andra sidan var det kanske därför de gick i konkurs...). Jag har beställt därifrån ett par gånger nu, frakten brukar ta cirka 4-5 arbetsdagar. Ange koden S2KUK vid utcheckningen så får du några procents rabatt.

/Masten
Bl
479
Blomman
525D F11 M-Sport -11
118D E87 -09
Grymt! tack för tipset Masten!

Har lite svårt att välja produkter bara,
Är det Claya > Ultimate Polish > NXT 2.0 Wax jag ska köpa för att få "liv" i lacken på en obehandlad ljusblå 1-serie ?

Är det maskin polering som gäller eller kan man gnida för hand ?

Mvh Thomas

Ka
5.697
Kane
Audi A6 Allroad 55 TFSI 340hk
Behöver du clay?
Kör annars Ultimate Compound - Ultimate Polish - Ultimate Vax (alt. NXT 2.0). Maskinpolering med de två första.

I Sverige kan du kolla in Bollnäs Bilvård som har bra kit med bl.a. Menzerna.

Sa
195
Salonika
Bmw M4 2016 - M Performance
Jag kan starkt rekommendera meguiars endurance gel (ej sprayflaska).
Efter att ha strykit på gelen 2ggr på varje hjul så kan jag säga att wetlooken är fortfarande kvar efter 2:a veckan!!!Bäste däckglansprodukten som jag har provat!

Visa användare
504
Yeddheng
Z4 M Coupé -07
^+1 på den! Köpte en flaska för 3 år sedan och har knappt använt en hundradel av innehållet. Obs! Lägg på väldigt sparsamt och smörj ut, det sprider sig väldigt bra. Lägger man på för mycket kan det slungas ut på skärmarna när man kör.

Rekommenderar även deras "Hot Rims All Wheel Cleaner" vilket är ett sjukt bra fälgtvättmedel. Kombinera med deras fälgborste för bästa resultat.
Visa användare
504
Yeddheng
Z4 M Coupé -07
Ett tips: Lägg ett lager gel på däcken och eftertorka efter en stund. Detta ger en sidenmatt yta.
Visa användare
26
FredrikAxelsson
E30 320i 2-dörrars sedan -89
E90 325i individual -08
Hejsan!
Tänkte väcka tråden igen med en fråga.
Köpte en 320i -89a i höstas.
Funderar på vad jag ska köpa för medel för att Skydda instrumentpanelen
mot uv-ljus. Dvs. sprickbildning och utmattning av färgen etc.
Problemet är att kupén fortfarande luktar som när bilen lämnade fabriken.
Vill mao. inte förstöra detta med nått putsmedel som lämnar massa doft efter sig.

Har tittat lite på två produkter.
1. Quick interior detailer (matt) spray.
2. Natural shine protectant (halvmatt) spray.

Naturligtvis meguiars produkter. Är det någon som använder någon av dessa?
Och kan intyga att parfymen i medlet inte hänger kvar alltför länge och att den inte tar bort den "riktiga" lukten?

Tacksam för svar!

Mvh Fredda
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.