|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
fredde 7 |
såg helt ok ut...pixelfel , tendens till bubblor i hjulhusen bak,kanske omlackade bakskärmar, nyskick invändigt.´kantstötta fälgar. verkar klart vettig iallafall...ngn som slår till? Länk |
|
Det finns nog flera intressenter om bilen hade prissänkts 49.000 kr. Mvh Philip |
|
|
För drygt 3 år sedan när jag letade M5 så var 169' för en 99:a ett ganska högt pris men det var väl vad de fina annonserades för. I dag är det ganska långt ifrån att vara realistiskt, framförallt med tanke på de brister som fredde anger. ___ //Ulf |
|
|
BMW Sveriges lånebil när den var ny. Finns med i bland annat Teknikens värld 16/99 Länk fredde 7; Ska du ha två M5 E39? Stephan |
|
|
Jag funderar på om det var detta nummer av Teknikens Värld eller ett annat där testteamet hade med sig oljedunkar under provkörningen :-) Mvh Philip |
|
|
Lånar tråden lite =) Vad säger ni om denna? Länk Jag har provkört denna M5 i Hörby. Super tajt vaäxellåda, koppling i nyskick, hela bilen ger kanonbra intryck! Fel: Pixelfel naturligtvis och vänster bakljus bör bytas! Pris: Mycket högt uppsatt? Ideér? mvh |
|
|
Jag betvivlar inte att det är en fin bil. Hur är den i plåten, dörrar, fågelbad osv? Jag tror dock inte att de släpper den för 140 direkt som fortfarande är ett ganska högt pris. Kolla på M5 årsmodell 01-03 om jämför prisläget! Mvh Philip |
|
|
Precis, det känns för mycket för en 99-00! Karossen, dörrarna mm, i mkt bra skick. Som sagt för mycket pengar! Ska ta en titt och jämför! mvh aousio |
|
|
Min 2003a "en av 180 st tilllverkade m5or under 2003....tillverkades 79 st till efter min..sen var produktionen slut"kommer kanske ut till försäljning innan avställningen 30 nov.. kommer bli nyservad (oljeservice/mellanservice) vid ca 9800 görs i vilket fall som helst av mig.........insp 2 + extra gjordes vid 8700....kommer bli nyskattad oxå...bes ua i somras ! kommer begära ca 240.... Länk |
|
|
Mårtenssons ligger alltid högt i pris men har hört att dom också betalar ganska bra för inbyte men det kanske inte är aktuellt. Ser deras annonsen i Sydsvenskan varje söndag och det är gott om fantasipriser. ___ //Ulf |
|
|
Alltså, när man går i bilsalongen blir man verkligen imponerad. Stort, fina bilar, mycket genuin service osv. Som du säger tar de ju bra betalt för besväret oxå. Jag har inte pratat med de inbyte, iom priset på min bil blir nedpressat så har jag inte vågat prata om det. Ska kanske göra det! Mvh aous |
|
fredde 7 |
stephan:nej, men dyker det upp en fin lågmilad o priset är rätt så tror jag nästan det är en investering;) Tror också denna ligger lite högt, men o andra sidan finns det inte så många med så låga säkra mil och så få ägare. Utrustningen är tilltalande då den har rätta skinnet rätta färgen.dock saknar den glasluckan. och som den 99:a det är sitter ju även den skämmande fyrkantiga innerspeglen. 99:a eller 03:a skiter jag i. det är skicket på bilen som avgör. Tråkigt med bakskärmarna men o andra sidan kryper rosten ngnstans på alla våra m5:or, de som hävdar motsatsen har nog bara inte kollat på rätt ställen. Philip:hade de sänkt den 49k så hade det varit höstens bästa affär. så dålig var den inte. |
|
Nej, jag ville mest spetsa till resonemanget fredde 7, men mer än 135-140.000 kr för en ytterst fin -99 känns inte motiverat. För att få den i det skick som miltalet och historiken styrker får man vara beredd på att lägga upp ex antal tusenlappar till. Mvh Philip |
|
|
Lågmilare ? Min har gått ca 4700 mil och har haft 2 ägare innan mig ! Har ingen rost kan jag säga efter ordentlig kontroll. Så blir det när bilen ej körs på vintrarna. Har åkt med i denna M5 när jag jobbade på Bmw i solna våren 2000. Det är många som "provat" denna M5. Men den ser fin ut iaf. Dom börjar bli sällsynta nu lågmilarna. |
|
fredde 7 |
pimpen: är det den bilen som var med i bmw:s roadshow ?? isåfall var det den bilen som gör att jag äger en m5 e39 idag. |
|
fredde 7: Menar du gamla pressbilen KMW709 som tråden handlar om ? Den har nog varit med i flera sammanhang. |
|
|
4700 mil..inte illa....!!va har du får årsmodell på din *pärla* jag har en 2003 som nu gått 9800...köpte den april 06 vid 6500... |
|
|
pimpen: Roadshown när det begav sig hade mig veterligen också en svart alt. svartaktig-metallic M5.a med svart skinn. Den hade kopplingen bytts på innan jag provade den (då under 1000 mil!). När jag provade den slirade ändå kopplingen vid tuffare belastning. Nämnde det till BMW handlaren som luttrat sade typ att "då är det väl dags att byta kopplingen igen". -Upplev körglädjen i M3 E30! |
|
fredde 7 |
den jag provade på bmw:s roadshow var en silverstone..yngre som man då var lade man varken märke till inredning eller regnummer, motor och kraft imponerade iallafall så pass att målet var satt |
|
SL: Jo var rätt ung själv och skulle få skjuts till bussen,(KMW709) men killen som körde åkte mot Kista istället och gav järnet. Gissa om man blev chockad (körde då en 735ia E32) Då hade man bestämt sig för vilken bil man skulle ha nån gång i livet. Men det dröjde länge innan rätt ex dök upp. Har provat flera M modeller innan E39an men den känns bäst på nåt sätt. Bianca: Den är uttagen juli 2000 och är aldrig vinterkörd, har synat bilen väldigt noga med några mekaniker den är som ny under tex. Ska ställa av den inom några veckor är det tänkt. |
|
|
Samma här..ställer alltid av min sista nov....... då görs följande Tvätt,vaxning,motortvätt,inv.rek,skinnimpregnering,fälgrengöring,3,6 kg på alla däck,bortkoppling av batteri för underhållsladdning under vinterhalvåret. min har varit vinterkörd endast första vintern mars 2003 av första ägaren Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.