AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

X-Serien
4.321

X3 xDrive20d - leverans vecka 16

Visa användare
1.126
bood
320d xDrive Gran Turismo

BMW CS #761
Då blev det gjort till slut. Idag har jag beställt en ny X3 xDrive 20d. Produktion i början av februari och leverans i påskveckan, vecka 16. Alltså ganska precis ett halvårs leveranstid! Då har de ändå inte visat den nya X3 ännu. Succé skulle man kunna säga. Jag hoppas (och tror) att den lever upp till förväntningarna.

Skönt att få det gjort iallafall. Nu gäller det bara att härda ut vintern.

"BMW six appeal"
får börja med att gratulera :D låter som en kanonbil du beställt.. tror att väntetiderna kan bero lite på att fabriken byggs om för att just kunna tillverka x3:an så det har väl bromsat det hela ytterligare plus en hög efterfrågan på det
Visa användare
930
robgus
BMW 1M -12
Det var lång leveranstid! Ska eventuellt beställla en och på BMW Göteborg kunde jag få leverans i slutet av året, dock så inväntar jag info om man kan få fjärrstyrd värmare.
Sk
209
Sköll12
Bmw 120i - 05 Alpinvit
BMW X3 2,0D -12 Alpinvit
Grattis! Jag får min v4 ev lite tidigare. Gjorde dock en reservation på en produktionsplats redan i maj, så lite snabbare gick det för mig tack vare det. (Beställde för drygt 2v sedan)

Hur ser din utrustningslista ut?

Grattis! Om den så blir hälften så bra som X1:an så lär du inte bli besviken! :-)

Tror nya X3:an blir kanon!
Visa användare
1.126
bood
320d xDrive Gran Turismo

BMW CS #761
Det är lite förvirrande med olika uppgifter på olika ställen. Allt stämmer inte i konfiguratorn jämfört med prislistan och tillbehörslistan. Dessutom finns det andra uppgifter i broschyren om X3. Men det handlar mest om detaljer. Däremot går det inte att hitta några uppgifter om fjärrstyrd värmare någonstans. Handlaren hade ingen extra info heller. Till den nuvarande X3 2.0d fanns det hur som helst inte som original.

Specen ser ut som följer:

X3 xDrive20d
Alpinvit II
Läder Nevada svart
LM Fälg V-eker 304
Comfortpaket
- Pdc, fram o bak
- Xenon
- Belysningspkt
- Bluetooth business
- USB
Automat
Servotronic
Sportläderratt
Larm
Dragkrok
Backkamera
Tonade rutor
Sportstolar
Stolsvärme bak
Navi Business
HiFi
plus det som är standard.

Det jag har lite funderingar på är om jag ska byta fälgarna. 306 ser både snygga och lättskötta ut. 19-tummarna 309 är grymt snygga men jag ska ha bilen som arbetsbil så det blir nog inte så bra.

Navi Business eller Prof? Business räcker utmärkt men Prof har större skärm, webbrowser, 3d- och satellitvy. Kostnaden är ytterligare 13800 kr eftersom man måste uppgradera till Bluetooth Pro också.

Backkameran finns tydligen med TopView också. Men jag hittar inget pris på den extra funktionen. Surroundview (samma sak?) till F10/F11 kostar 7400 kr extra. Lite för dyrt, tycker jag.

Jag saknar Night Vision till X3. Det hade varit skönt att ha i de mörka småländska skogarna.

Lite justeringar hinner jag göra ännu men i stort sett är jag nöjd med den här specen.

"BMW six appeal"
Visa användare
930
robgus
BMW 1M -12
I tillbehörskatslogen nämns det om kupévärmare, men tillgänglig först 2011/4.. Frågan är om det är bränslestyrd eller elektriskt.. Har också frågat men varken de i Göteborg eller Sthlm såg något som var på g för nästa förändring som kommer från och med Dec.
lh
42
lho
M235i xDrive 2015
Beställt 330e lev v44
Hej Robgus!
Vad du vad det är för förändringar som kommer att ske i December.
Visa användare
930
robgus
BMW 1M -12
Iho, saljaren kollade bara med BMW Sverige for motorvarmaren och da berattade hon att nasta forandring sker i December och kollade om den var med dar. Annars fick jag inget veta..

Var idag i Paris och fick kanna pa den och maste saga att det ar ett stort lyft mot nuvarande X3 dock inte riktigt samma niva som nya F10/F11. Jag som ar 184 hade inga problem att sitta bakom mig sjalv och gott om utrymme i huvudhoj trots glastak, bagaget sag riktigt bra ut. Dock tycker jag personligen att det kravs atminstone 19 tummare for att det ska se bra ut. Ska forsoka lagga upp bilder efter helgen da min macbook packat ihop, dock svart att fa till bra bilder eftersom det var galet med folk..
He
1.208
Herr.Bayer
Audi A6 TDI -2012
Finns inte M paketet tillgängligt bland utrustningslistan än?
Jag tycker den ser sjukt fet ut med M paketet och när jag ska byta ut min E90 till hösten så ska det bli en Alpinvit med M pak :)

"Riktiga män kör diesel"
många verkar uppskatta nya x3:an utan att ens sett den i verkligheten.. bra omdömme :D
Visa användare
1.126
bood
320d xDrive Gran Turismo

BMW CS #761
Det känns som det är en ganska liten risk jag tar. Möjligen att risken för måndagsexemplar är större i början efter lanseringen av en ny modell. Men jag tror inte det ska vara några bekymmer.

Jag har förresten uppgraderat till Navi Prof istället. Det kändes bäst så. (Luddigt argument, jag vet.)

"BMW six appeal"
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.