|
|
|
|---|---|
|
Hej alla bmw-älskare ! har importerat en e30 m-tech 2 -89. det är lite att göra med bilen. kommer behöva mer hjälp men jag börjar med inredningen. förarstolen MÅSTE bytas. resten är inte heller så fräsch. funderar på byta hela inredningen. undrar då om det passar från andra 3 serier? vill helst ha skinn. kanske köpa original och klä om med skinn? är lite förvirrad :) kom med lite tips så vi kanske hittar nåt lösning. tack på förhand Bmw E30 M-tech II -89 Citroen Saxo Vts -00 | |
| Jag tror det bästa skulle vara att köpa beg. stolar på tex. blocket eller här på autopower, brukar finnas till salu då och då, det blir betydligt billigare än att klä om. | |
|
vetifan. kommer avvakta lite till. har hittat några "billiga och bra " från e36. vet ju inte om det passar eller hur mycket modifiering som behövs.. Bmw E30 M-tech II -89 Citroen Saxo Vts -00 |
|
| Har för mig att jag läst här på forumet att e36 stolar passar om man gör om fästena. Tror man behövde göra nån adapterplatta eller nått.. Den som söker brukar finna.. | |
|
hmm jag måste göra det ganska fort. ska regbesiktiga bilen. det stör mig att en sån bil jag länge velat ha bara står där dessutom oförsäkrad :( förarstolen är sönder. tror inte den går igenom besiktning. Bmw E30 M-tech II -89 Citroen Saxo Vts -00 |
|
![]() 13.392 323i E30 -85 track day car
120i E87 -06 BMWCS #10072 @bmwslangen (Instagram) |
Om du bara ska regbesiktiga bilen så köp vilken skräpstol som helst (som har en hel ram - gissar på att något i ramen gått av - ett vanligt fel) från privatperson eller från ReturBilen. Sen kan du i lugn och ro leta efter den inredning du vill ha. Jag behövde en förarstol omedelbums för jag skulle bogsera min 323i E30 (och senare köra en bit). Sprang in och plockade första bästa stol från ReturBilen för 200 SEK. Hel? Nej. Snygg? Nej. Kunde jag sitta i den? Ja! :-) Notera att stolar från både före och efter 09/1985 brytdatumet passar i din bil. Stolar efter 09/1985 passar inte en bil som är före 09/1985. Efter 09/1985 gjordes stolskenorna tjockare och då behövs längre pinnskruvar i karossen (och detta har inte bilar före 09/1985). Vad menar du med oförsäkrad? Att du inte har halv- eller helförsäkring på den? Kan man inte få det innaan man registreringsbesiktigat bilen? |
|
hittar jag inte så får jag göra som du säger.. hade varit bättre om man hittade. så skulle man spara båda tid o pengar. köpte sån tillfälligt reg i tyskland. ( gällde bara i tyskland i fem dagar ) vilket man inte visste så fick man betala 1200 i böter för att man körde oregistrerad bil. har inte kollat om man kan försäkra en oregistrerad bil. Bmw E30 M-tech II -89 Citroen Saxo Vts -00 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.