|
|
|
|---|---|
|
Har precis kostat på min bil en jävla massa pengar. Men idag kom ja å tänka på motorljudet som jag tycker är lite väl mesigt. Så jag funderar på om det går att montera 3" från katalysatorerna och bakåt. Alltså så det inte blir något problem med bränsleförbrukningen eller något sånt... Har tänk å använda mig av Simons 3" burkar längs bak då... Vad tror ni, eller har ni gjort något liknade. Är inte ute efter mer effekt utan att få lite råare motor ljud..... | |
| det kommer funka bra med 3 tum men man vill ju oftast ha två rör som det är original. singelrör ger ifrån sig ett lite annorlunda ljud än vad dubbelpipigt gör tänk på det. enda fördelarna jag ser är att det är lättare och billigare att bygga singel än dubbelt. | |
|
Självklart så blir de dubbelt 3" från kattarna. Funderar också på att skita i den första burken (resonatorn eller va den heter, du ser den här på bilden, nummer ett: Länk ) |
|
|
ju grövre rör ju högre ljudnivå tänk på det. du behöver väldigt stora ljuddämpare för att väga upp det. sen är 3 tum inte direkt optimalt i ditt fall. 2,5" skulle jag kört på iaf. ta en titt under bilen innan om du ändå väljer 3 tums rör. kan innebära problem med 3" om det är tajt på vissa ställen. ser ut som om 2 dämpare är max med den rördimensionen. |
|
| Håller med föregående. 3" är inget att satsa på kan jag tycka. Kör på dubbelt 2,5" som max, du kommer att bli mer än nöjd med detta. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.