|
|
|
|---|---|
|
Tjabba tjena! blinkar i instrument panel, Kühlwasserstand! och om jag fattat grejen rätt så ska detta ha nått å göra med vatten nivån? men mätaren är normal, och inte på det röda? vad är grejen med detta, hjälp mig någon! :) / JoelP | |
|
Låg nivå på kylarvätskan. // Mvh Andreas |
|
| Det betyder att nivån i kärlet är för låg. Kylsystemet kan hålla normal arbetstempratur även om det saknas lite grann. Det är ju tempen som är det viktiga men om du ändå vill fylla på måste motorn va kall. Fyll gärna på när det stått över natten. Fyll upp till min sträcket på kärlet. För mycket är inte heller bra. för då får du för högt tryck i systemet men kylarlocket ska normalt sätt släppa på trycket vid 2 bar för att inte riskera att du skjuter nån packning men försök att inte ha för mycket. | |
| Det är det viktigaste ordet en BMW-ägare bör lära sig och ska tas på största allvar!:) Brukar sluta dyrt annars... | |
Na 752 F11 520 xd -15
F11 520d -11 (såld) E34 535 -90 (renoveras) 523i -99 E61 520d 08 (såld) E34 518 -95 rostfri! E34 520 nr 2 (reserv) E34 520 -90 (såld) E34 525 -92 Sladdbarnet (Schrott) |
saxat från mektips under gör-det-själv Tyska är defaultspråk, och också det som visas i svensksålda bilar. Om man vill byta till engelska eller något annat språk, följ instruktionerna nedan: Stäng av alla strömförbrukare, stäng dörrarna. Slå på radioläge och håll check-control knappen inne (den högra i instrumentpanelen) tills nytt språk visas. Släpp och håll in för att välja ett annat språk. Det finns 8 att välja på. |
|
tack så mkt alla! och det där med språkbyte måste jag ju bara flygga in i bilen och prova! :D / JoelP |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.