|
|
|
|---|---|
|
Börjar ledsna på däckhandlarna nu. Har på min e91 runflat friktionsdäck som måste bytas nu till vintern. Har följt några trådar och åsikterna är väll rätt likriktade om känsla och funktion i dessa rf däck. Så till frågan som jag inte hittat något rejält svar på: kan jag köra mina runflat fälgar med vanliga friktionsdäck? Lösningen med mobility system istället verkar ju rätt vettig och kompressorn betalar sig själv om man slipper de dyrare (och körmässigt sämre?) RF däcken. Någon som har något vettigt tänk i frågan får gärna göra inlägg. Bäst svar får man ju av de som inte kan profitera på det. Tack på förhand. | |
|
Det går utmärkt. Jag kör icke-RFT på både mina sommar och vinterfälgar och dessa säljs av BMW ihop med RFT-däck. /Micke |
|
|
Jamen dåså är det ju bevisat. Tack för det. Upplever du några faktiska större skillnader mellan däcktyperna? . |
|
| Det är mycket skönare utan RFT. Stabilare gång och mindre stötigt samt mindre spårkännslighet. Dock har det hänt en del med däcken sedan BMW började med RFT och fram till i dag. | |
|
När jag köpte min bil fick jag med RFT-däck både på sommar och vinterhjulen och jag upplevde den som väldigt instabil, nervös, spårig, stötig och allmänt otrevlig att köra, speciellt i högre hastighet. Jag har läst beskrivningar som "Slingrig som en kåt snok" om bilar med RFT-däck, och min stämde bra in på det. Med icke RFT är allt detta borta. Det var säkert 1a generationens RFT på min bil, så det är mycket möjligt att det är bättre med nya RFT nu, men jag har inte lust att testa. /Micke |
|
| Kanon och tack. Jag kör på de vanliga och ser nu fram emot det. Tack för hjälpen och första hands utvärderongen / Henrik | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.