AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
3.124

Kontroll inför köp

Funderar på om det finns mekaniker som likt vid en besiktning går igenom fordon som är till salu? Kanske också kontrollerar typfel, ex cabmotorn om det gäller en Z4? Är sedan länge sugen på att köpa en Z4, men eftersom jag knappt kan något alls om bilar känner jag att jag är i kraftigt underläge så att säga. Någon som har några tips?
Visa användare
504
Yeddheng
Z4 M Coupé -07
Du kan ju testa "M-test" Länk "BMW förbesiktning" (Konditionstest). Kolla här också Länk
Hallå igen. Tack för snabbt svar. Listan är säkert kalas, men jag kan inte ens identifiera vissa av komponenterna som ska testas...vad är en fläktkoppling tex? :)
Do
181
Dofus
E39 528i -00
Om du inte vet vad det är, men det skall kontrolleras, då måste det ju anses som bra :)

Min åsikt är hursom att man får räkna med vissa reparationer. Det enda man kan "göra" egentligen är att kolla så allt fungerar när man köper bilen. Hur slitet eller hur långt ifrån reparation man är brukar vara omöjligt att avgöra. Så.. reparationsfond = glad bilägare.

Det M och BMW konditionstest går igenom är fullt tillräckligt för att få en indikation på fordonets allmänna status.
Vad tror ni om bilbesiktningens motsvarighet? Motormännen finns på ganska få orter...
Do
181
Dofus
E39 528i -00
Nästan ett år senare ;)

bilprovningens är nog bra den med, går ju dock inte igenom modellspecifika detaljer såsom cab-motorn.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.