AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
974

Glasruteöppning trasig på Touring -08. Känt problem?

Wu
14
Wulle
523iA Touring -08
På min 523 Touring från -08 har glasruteöppningen slutat fungera, dvs den lilla fiffiga featuren att bara öppna fönstret i bakluckan och inte hela bakluckan. Är det ett vanligt fel? Vad kan detta bero på? Finns det någon enkel fix?

Wulle
Si
3.020
Sim
F11 530dA
i3
Kabelbrott i bagageluckan eller så är microbrytaren defekt, tyvärr ett ganska vanligt fel.
Wu
14
Wulle
523iA Touring -08
Ok. Det är så alltså. Får ta det på nästa service... *suck*
Visa användare
273
Skillz
325i Cab -88
VA!? Borde dom inte ha åtgärdat detta problemet sen e34 touring tiderna? Så att det åtminstone håller i 20år och inte bara 2år?

jag är glad att precis varenda elektrisk detalj funkar på min bil trots att den är uppe i 18års ålder..
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
Varför ändra på nåt som inte fungerar? ;)
Er
692
ErikThörn
Bmw 535da Touring M-sport -06
funkar bakrutvärmen?, fjärrlåset?, dålig radiomottagning? har du dessa fel också e de nog kabelbrott annars är de nog microbrytaren
sa
554
sallepwr
M5 touring 1995
M5 turbo 1992
735ia schnitzer 1989
M535i
523 touring
M5 touring 92
rob_t_j72:

Hahahah

Men håller med. mkt trist att saker ska klappa ihop efter 2 år:(
Wu
14
Wulle
523iA Touring -08
Allt annat i bkaluckan funkar. Mikrobrytaren alltså.

Vad det gäller saker som trasslar på kort tid; Nu behöver jag byta bromsskivor igen pga att de blivit skeva. Första gången strax innan 3000 mil nu har den gått 4800. Man blir ju trött... Antingen svarva om eller baka ordentligt, men att bara byta mot nya lika dåliga är ju bara irriterande.
Er
692
ErikThörn
Bmw 535da Touring M-sport -06
Angående dina bromsskivor. Har du piratfälgar med centrumring??? i så fall har du felet där har varit med om x antal bilar som har de fenomenet med centrumringar.

om du har orginalfälgar. Be dom på bmw speciellt glappa leder i framvagn i samband med bromsskivebytet. har varit med o flera bilar som slagit sig i bromsskivorna i flera omgångar och de har varit glapp i tex en inre styrled vilket medför en viss självsvängning i framvagnen som orsakar detta.
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

4800mil!?!

Ska f-n inte behöva vara något problem efter såpass lite körning, nästan oavsett hur man kört..Jaja, nu inkluderar jag inte bankörning etc, men det säger sig väl självt ;)
Nee, lämna in på BMW och låt de fixa problemet som du verkar ha...
Jag menar första bytet efter 3000mil och så nu igen...nej, någonting är definitivt fel på din vagn :(

Men ok, nu antar jag att du inte har felaktiga fälgar i alla fall..

Mvh Janne.
Visa användare
273
Skillz
325i Cab -88
Gissar på att bilen blev byggd en måndagsmorgon eller fredagseftermiddag!

Skivorna skulle jag också säga antingen fälgar eller någe framvagnsdetalj, bmw har alltid varit känsliga på just den punkten, och man får samma symptom som skeva skivor. Prova balansera om hjulen i första hand.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.