|
|
|
|---|---|
|
... så, det var väl en bra rubrik för att få läsare :-) ? Nåja - mitt problem ÄR ET-värden på fälgar. Jag är spekulant på ett set 18" fälgar som suttit på en E90 M3:a, jag har ingen aning om ET-värden, men frågan är helt enkelt att om nu fälgarna suttit på en E90 M3 kommer de att passa på ANTINGEN en 325 E90 eller en 325E93?? | |
| Nej, de kommer inte att passa. E9x M3 har lägre ET än vanliga E9x serien och andra däckdimensioner. Är det original fälgar du är spekulant på? | |
| Kan det inte vara så att M3:ans fälgar har lägre ET just för att de är bredare? Och att nav och spindlar har samma mått? I så fall borde väl M3-fälgar funka. Men M-modellerna brukar ju ibland ha valsade skärmkanter. | |
|
Det är replikafälgar och jag vet inte mer än att däcken håller 235-bredd. Alternativet är att helt enkelt kolla på dem och provmontera en och en bak... |
|
|
Ett exempel är att 9" breda bakfälgar till en E9x har ET39 medan 9,5" breda bakfälgar till en M3 E9x har ET23. Du får väl testa då, men M3:an skiljer sig från vanliga 3-serien så är det som du säger att fälgarna suttit på en M3 kommer det inte passa. |
|
Roffa1 |
När det handlar om pirat M3 fälgar, så är det ej säkert de är tillverkade enl M3:ans ET Kolla vilket ET mått som står tryckt på insidan av fälgen. Har du tur så kan de vara specade till bl,a E90. |
|
Nej fan det kommer inte funka med M3 ET mått på en E9x, det diffar på tok för mycket, över 1,5 cm! Jag kollar själv på fälgar och av erfarenhet så VET jag att ET35 både fram och bak funkar kanon, men ska du ha lägre mått så börjar problemen....och ET23 e långt ifrån. "Riktiga män kör diesel" |
|
Roffa1 |
Tillägg: Ibland står det ET och ibland står det IS. Bör vara ET/IS mellan 37-39. |
| Det där är alltid svårt. En del som säljer hjul har ingen aning om vad bilarna vill ha för ET. Jag har en uppsättning 18" M3 replika fälgar att sälja som garanterat passar dina bilar. Du har fått ett PowerPost om detta. | |
| Låter dessutom märkligt att nån skulle ha replikafälgar på en M3-, stämmer det verkligen??? Som alla sagt, har de suttit på en M3-a så passar de ej på en vanlig E90. Däremot om du vill ha replika M3 fälgar så finns det såna att köpa med rätt ET för E90. Hade själv såna som jag köpte för drygt ett år sen till en 335 Touring. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.