AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
2.214

Internetbutik i USA? dollarn är ju billig...

Tjenare... googlat en del men kan inte finna det jag söker.

Letar efter någon internetbutik i usa som kan säljer delar till m3 e46? Gärna någon som har lika bra utbud som schmiedmann :) Ska handla en hel del och med tanke på hur billig dollarn är så tycker jag man borde kunna spara en hel del på att beställa från staterna.

Ca
1.442
Carlee82
335ia e92 ´07 Frozen silver
328ia Touring ´96 Svart
330ia limo `03 Svart
garaget.org/Carlee82
Här har du några sidor som har bra webbutiker: Länk Länk Länk

tusen tack :) Har du (eller någon annan) handlat från någon av dessa sidor och kan ge ett betyg på hur bra leverans och allt fungerar?

ol
161
olve
535D -07 LCI
Visst är det billigt men sen tillkommer moms o tullavgift
Ca
1.442
Carlee82
335ia e92 ´07 Frozen silver
328ia Touring ´96 Svart
330ia limo `03 Svart
garaget.org/Carlee82
Tyvärr har jag inte handlat hos någon av dem, men om du söker så kan du säkert hitta på folk som har gjort det. Men jag har hört att JLewis är onödigt dyra på frakt.

Räknat lite och handlar om så lite att spara så får faktiskt bli att handla allt utom fälgar "lokalt" :)

Ja
2.897
Japmax
530 GT -15

Länk
gO
1.407
gOry
335i Touring
Har du kolla i Tyskland eller i England, oftast är frakten billigare och du slipper tull och moms!

Själv köper jag de mesta från ebay.de / ebay.co.uk
Ki
353
Kidneyfailure
520i-95 E34
1600t-72
525i-04 E60
320i-98 E36
Länk
He
1.208
Herr.Bayer
Audi A6 TDI -2012
Jag hade samma tankar och fick svar igår.

Är det fälgar du köper som jag hade tänkt göra så är det 3% på totala kostnaden inkl frakten som du betalar....sen är det 25% på HELA summan...alltså priset på fälgar med frakt och med tullavgiften. Fult tycker jag, varför betala 25% på tullavgift? Bara i detta jävla land vi blir avrakade med alla jävla avgifter.

Det blev fälgar för min del från England, frakten kostar 80-120 Pund beroende på var du köper ifrån...från USA kostar det 400 dollar. Totala prisskillnaden för samma fälgar USA vs England blev 4000 kr fördel England.

"Riktiga män kör diesel"
so
1.077
soda
523 -00
325i cab M Technic
version 335 -92
325 -06
118D -09

Småsaker kan man be att få skickade som "warranty replacement" eller att de skriver ett värde på mindre än 30$, det har funkat för mig några gånger.

Mvh Henrik
He
1.208
Herr.Bayer
Audi A6 TDI -2012
Förresten...ESvensson...lika stort utbud som Schmiedmann? Dem har knappt något lager utan hämtar hem när du ska ha nåt och så får du vänta allt från 2 veckor till ditt nästa liv. Du kan köpa samma saker via eBay för mycket lägre pris, mycket snabbare leverans...för dem handlar det mesta från Asien själva.

"Riktiga män kör diesel"
Blev lite nyfiken på hur du menar här Herr.Bayer, menar du att Schmiedmann hämtar på beställning från Asien, eller är det eBay som du menar, lite svårt med dem/de här..
Schmiedmann har ju sitt lager i Danmark så det brukar inte ta mer än 2-3 arbetsdagar att få grejor som inte finns i det svenska lagret, kan tänka mig att de har veckoleveranser ett par gånger för att samordna frakter osv.

FP
He
1.208
Herr.Bayer
Audi A6 TDI -2012
Jag själv skulle beställa saker till min bil som skulle ta ca 2 veckor men tog en bit över 4. Jag har kompis som skulle få ett antal delar levererade på 2 veckor, det dröjde mer än 4 för han också.
Vad gäller priset så kan du själv hitta samma grejer som finns på eBay till bra mycket lägre pris och då får du till och med hem grejerna till dörren med en totalkostnad som är MYCKET lägre än Schmiedmann. Tro inte att Schmiedmann säljer saker från Tyskland eller så, all eftermarknad till bilar är till 90% från Asien.

Ska du ha hjälp med montering så får du ett överpris med lögner på hur det kommer monteras. Som när jag var med en bekant till mig som frågade om pris på vad dem skulle ha för att montera på LED Angel Eyes....då sa dem att man måste demontera hela fronten för att få ett par Angel Eyes utbytta och att det är tidskrävande....som kostar ca 1000 kr.
Ge mig 500 kr så fixar jag monteringen på mindre än 20 minuter, UTAN att ens röra fronten.
Mycket bullshit där, ledsen och säga det ni som jobbar på Schmiedmann.

En sån grej som att bara byta ut BMW märket på huven och bagageluckan får du KLISTERMÄRKE som kostar 100 kr styck där du kan få en helt ny "bonnet" för 10-13 pund levererat hem. Klistermärke!

"Riktiga män kör diesel"
Visa användare
591
Schmiedmann
BMW M4 -14

BMWSC #652

www.schmiedmann.se
Herr.Bayer:

Jag ogillar egentligen att lägga mig i sådana här diskussioner men det du skriver stämmer inte riktigt.

Ang. vårt lager så har vi väldigt mycket på lager, dock mest reservdelar då vi har valt att utöka reservdelslagret i första hand.

Man kan inte jämföra med Ebay på det sättet du gör.
Vi sätter våra priser efter den Svenska marknaden, inte Ebay.
Allt är billigare på Ebay.
Om tillverkaren går ut och säljer grejer direkt på ebay så är det väl inte så konstigt att det blir billigare där?
Vi kan inte sälja grejer till inköpspris bara för att tillverkaren säljer grejerna till underpris på ebay.
Vi har löner, hyra osv att betala för att kunna driva verksamheten.
Själva tanken med att driva en verksamhet är att man ska gå plus på det så att man kan utöka och bli större.

Jag undrar vart du får din info?
90% Asien stämmer inte heller.
Om man tittar på våra reservdelar så köper vi ca 70% från Meyle, 20% Vaico och resterande 10% från olika andra tillverkare.
Alltså ca 90% av våra reservdelar kommer från två stora Tyska företag.

Ang. vår verkstad, montering osv så vet jag inte vem som sagt att man måste plocka ner fronten men det kan lika gärna vart någon som inte normalt jobbar med monteringsjobb som missuppfattat något och sagt fel.
Jag skulle inte vilja säga att vi tar något överpris för våra verkstadsjobb, snarare tvärt om.

Ang. BMW emblem i kolfiber så är det enligt lag förbjudet att sälja BMW emblem som inte är BMW original.
Däremot så får man sälja kolfiberdekaler som man sätter på original emblemet.
Du bör även notera att det står klart och tydligt på vår hemsida att det är klistermärken och inte emblem.
Och priset är 100kr för huv + bagage emblem och inte 100kr styck.

Mvh
Viktor Örtegren
E-post: viktor@schmiedmann.se

WWW.SCHMIEDMANN.SE
Vi har ALLT till BMW!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.