|
|
|
|---|---|
|
Hej! Nu är läget som följer, att jag har en 318i m40 motorn, som misständer, men inte hela tiden utan bara ibland! Startar hur enkelt som helst, men liksom hackar när man ska iväg, men sen efter en stund kan den gå bra, men sen återkommer det igen! obs även när bilen är värm... Luktar mycke bränsle dom "få" ggr den kan stå på tomgång... utan att "hacka" så den stannar. Därför bytte jag vevaxelgivare, men dock utan resultat! har även testat att byta data box, tändspole, luftmängd mätare. tändkablarna, stift,rotor, fördelare är inte heller så gamla :S Någon som kan ha någon ideé om va de kan va, då ja tycker ja testat allt!? PS: Man lär sig mycke på vägen DS Tack på förhand! Drive wild but controlled ;) | |
| Har samma problem, dock har jag bara bytt stift. kollade precis in ett inlägg där symptomen var samma och då var det luftmassemätarens kabel de var lite glapp i | |
|
Tjena! Kom ni fram till problemet någon gång? Jag har samma problem nu med min 316iT -92. När man startar kall så misständer den rejält å på tomgång i allmänhet så går denförjävligt. Men o. Man varvar över 1000rpm så går den på alla cylindrar å misständer bara till ibland. Har bytt stift, rotor, filter, olja, kollat lmm, ska byta sprider också bara för å bocka av det... |
|
| På min var det vevaxelgivaren, på min nya hade jag liknande problem o då var det ett stort hål i gummibälgen från Lmm till spjället | |
|
Jag har täckt hela motorrummet med startgas och det gjorde absolut ingen skillnad. Ryckte lmm å då dog bilen, ryckte lambdasonden å då hände nästan ingenting men jag har svårt å tro att det är den som orsakar det hela... "If i have offended you, fuck you if you cant take a joke." |
|
|
Jahapp, plockade ner spridarna å de såg alla ut att vara i gott skick, rengjorde lite och monterade tillbaka allt. Hittade en slang som hade lossnat (låg under insuget). allting monterat så går den bättre när den är varm, men på tomgång så går den oftast oroligt och låter som en turbomatad e30 men ibland går den som vanligt, när den är kall på tomgång så går den defenitivt inte på alla cylindrar men efter kanske 3-5min så går den i alla fall på alla cylindrar. Jag har ingen bra filmkamera men denna film från youtube visar en turbo e30 som låter väldigt likt på tomgången, samma sorts oroliga gång... Länk |
|
|
Har själv haft igång en tråd ang detta på min 328 E46. Bytte och testade en del saker i början, men inget hjälpte. Sen satte jag på en Bränsltrycks regulator och bilen går kalas hela tiden numera. Mina problem var mest när jag typ legat på motor vägen och körde av. Skulle sedan iväg från stoppet så blöddrade den. Vred man av tändningen och på igen, så gick den som den skulle med en gång. Nu är alla fall det löst som det verkar med bränsle trycks regulatorn. Har kört c:a 250 mil sen jag installerade den och haft ett ända blödder under de milen, men där tror jag det var för jag låg i 4:an i en rondell i 55 km/h c:a. Jag antar att den på något sätt tappat tryck eller något, för nu med regulatorn på plats dalar den aldrig under 3,3 bar som jag ställt den på. Var väl investerade 400:-. BTR04 på Ridetech om du eller någon undrar. Inte farten som dödar. Det är stoppen. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.