AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.182

Bränslepump låter konstigt? bmw 523 -97

PM
123
PMU-Jocke
Bmw 323ci -99
Bmw 520i -91
Tja.

Har en bmw 523 -97 som jävlats med mig mycket på sistone. Fenomenen är att bilen rycker. Tänk dig att du håller jämt gas o helt plötsligt beteer bilen sig som att du släppt gaspedalen fastän du håller foten still(Och ja, jag e nykter). Sen efter nån sekund kommer gasresponsen tillbaka. Detta händer ibland, helt slupmässigt, oberoende på tempratur på motorn, hastighet på bilen, varvtal och växel. Ibland kan bilen gå bra flera mil. Ibland är det riktigt illa. I morse när jag skulle till jobbet blev det så illa att bilen dog och gick inte att starta. Precis som att jag inte hade nån bensin kvar men jag hade halv tank.

Åkte till jobbet med en jobbarkompis o när jag kom tillbaka startade bilen och gick perfekt. Jag plockade bort baksätet och skydden ovanför bränslepumparna och den högra låter som att den går för fullt men den vänstra låter helt annorlunda. Tänkte att jag kunde prova och dra ut sladden till den som låter konstigt. Det konstiga ljudet fanns kvar en stund. 10 sekunder kanske och bilen gick fortfarande. Mätte på kablarna till pumpen och den fick 12 volt. Provade att sätta tillbaka kablen och dra ut den andra och då började bilen bluddra och sen dog den.

Pga detta misstänker jag att pumpen som låter konstigt är trasig eftersom:
1. Den låter skumt
2. Den klarar inte hålla igång bilen utan den andra

Kan det var som jag tror?
PM
123
PMU-Jocke
Bmw 323ci -99
Bmw 520i -91
Ursäkta mig. Jag är en idiot, det finns bara en pump. Däremot två givare. Men ytterliggare en fråga då. Ska ljudet från bränslepumpen ha en jämn frekvens eller variera lite när bilen står på tomgång. Låter som att varvet på pumpen varierar. Är detta normalt?
so
1.077
soda
523 -00
325i cab M Technic
version 335 -92
325 -06
118D -09

Min pump lät precis som du beskriver ljudet precis innan den packade ihop, hade även startproblem. Pumpbyte löser problemet.

Mvh Henrik
PM
123
PMU-Jocke
Bmw 323ci -99
Bmw 520i -91
okej
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.