|
|
|
|---|---|
|
Jag har en BMW 520i automat -89. I måndags körde jag den utan problem. I tisdags när jag skulle starta den för att köra dottern till dagis var den död. Testade med startkablar men fick inte igång den. Bränslepumpen klickar och surrar. Batteriet var ej urladdat då. Efter att vi hållit på ett bra tag med att försöka starta den så laddade batteriet ur och vi tog därför ur det ur bilen för att ladda det inomhus. Nu när vi skulle sätta tillbaka batteriet igen så går det inte att öppna dörrarna. Alltså inte ens manuellt med nyckeln. Har kollat i andra trådar och inser att det är vanligt på BMW som blivit strömlösa. Har testat nödöppning (hålla uppe handtaget medan jag vrider om nyckeln), men det funkar inte. Vad ska jag göra nu? För att kunna gå vidare och ta reda på vad det är som gör att bilen inte startar så måste man ju till att börja med kunna komma in i bilen och öppna huven och sätta dit batteriet. Tips emottas gärna. Både för att kunna öppna bilen och för att kunna ta reda på vad som är fel på bilen. | |
| Jag testade lite till och kom in i bilen med hjälp av nödöppningen. Tydligen hade jag inte tagit i tillräckligt hårt. Nu använde jag en polygrip och då funkade det. Men det går bara att öppna passagerardörren. Jag kunde inte öppna de andra dörrarna genom att dra upp respektive låspinne. Men nu går det ju att sätta in batteriet igen och då funkar ju centrallåset. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.