|
|
|
|---|---|
|
I måndags hämtade jag äntligen min 535:a. Då jag bor i stockholmsområdet hade jag inte sett någon bil med m-paketet i verkligheten innan, men vilket lyft! Blir en helt annan bil med m-fronten. Bilen upplevs större i verkligheten än på bilder. Har inte hunnit köra så många mil ännu, men helt klart en mycket trevlig bil! Några bilder...Länk | |
|
Underbar! Carbonschwarz är en vacker färg. Manuell eller automat? Stephan |
|
| Tack! Gillar att spaka själv, så svaret är manuell. BMW:s manuella växellådor är underbara :-) | |
| Grattis! Det känns befriande att se att det finns nån vettig människa som fattar att man inte ska köpa en vit bil. :-) | |
|
Riktigt, riktigt snygg. Skönt också med M-paket på en bil som förtjänar det istället för alla som slänger på det på instegsdieslarna :( ------- //Lövet |
|
| MM härlig bil, inbillar mig att den är underbar med den bensinsexan. Carbonsvart är ju helt klart också en av BMW-s historiskt snyggaste färger, om inte den snyggaste. Tyvärr dock för känslig tycker jag, så jag har valt en vit, till säkert någons förbittring :-) Vad har du för spec för övrigt? | |
|
GE: Tack, och håller med dig. Tycker att vita bilar ser lite "billigare" ut. Men det där med smak :-) Lövet: Tack, ska bli lite roligare fälgar till våren och då kommer allt att falla på plats! Med känsla: Har inte hunnit åka så många mil ännu, men visst är det en trevlig motor. Ska bli intressant att se hur mycket bensin den vill ha... Vad gäller färger håller jag med om att en mörk bil måste hållas efter mer än vad en ljus behöver. Tycker dock att det är avkopplande att tvätta bilen :-) Spec enligt nedan: M-Paket Carbonsvart Metallic Läder dakota svart Dragkrok infällbar Stöldlarm med fjärrkontroll Automatisk bakluckeöppning Solskyddsgardiner för bakdörrar Velourmattor Automatisk avbländbar innerbackspegel Stolsvärme bak HiFi System Professional DSP Rails Individual Högglans Shadowline Comfortpaket |
|
|
RE: Bra härlig spec på din bil. Gillar carbonsvart verkligen, mycket snygg när den är rentvättad. Tog du 18" eller 19" till M-paketet? Provade idag en 535dM och bilen kräver verkligen 20" (minst) så snygg, så "brutal" men så klena fälgar när det är 19", men annars ruskigt härlig bil. Väntar... |
|
|
Med känsla: Tog 18" då jag tänker mig något roligt i 20" till våren. Hade du beställt Hartges 20" till din 535:a, eller hur var det? Svindyra eller bara dyra? Har inte riktigt bestämt mig för vilka fälgar det blir, känns dock roligare med något annat än originalfälgar. |
|
|
RE: När det gäller Hartgefälgarna så kostade de cirka SEK 25.600,- men det är då inkl. hjulbultar, låssats och ett mobility kit om man får punka, samt frakt från England. Tillkommer gummi som jag beställt för knappa 9.000 kr här i Sverige (kumho KU31 som jag hade på min F10). Gillade mina BMW 312 fälgar från F10-an men tyckte ungefär som du, att det kan vara kul att testa något annat än BMW original men ändå med bra fälgar, typ Hartge, BBS eller Breyton. Det blev Hartge då de andra ej fanns att köpa utomlands och svenska priserna är sjukt häga. Jämför ex. vis vad svenska agenten för Hartge skall ha för fyra fälgar... Kör 18" tummarna M-fälgar på vinterdäcken, som också är inköpta redan, nu väntas bara bilen... |
|
|
Grymt fin. Rentvättad och repfri är färgen oslagbar. Stort grattis. Går i F11-tankar själv. 525d, 528i, 530d, 535i - kan inte bestämma mig. Min budget blir lite snävare då jag absolut föredrar automat = 25.000 kr plus. |
|
|
Riktigt läcker! Carbonschwarz är grejen ;-) Mvh Philip |
|
|
Riktigt snygg. Härligt att det plockas ut så många fina 5-serie bilar. Blir ett bra urval om 3-4 år när det förhoppningsvis är dags att skaffa en begagnat. |
|
|
Såg en F11 525d med M-sportpaket idag, silver, såg helt OK ut :-) /Janne |
|
| nu börjar man se f10/f11 på vägarna.. kul :D | |
|
Kommer precis hem från en provtur i en silverfärgad 525d M sport F10 med 19tumshjulen och alcantarainredningen , är helsåld på den inredningen. Chassit var trevligt , även i regn , och motorn i 525d är helt ok även om man gärna hade valt 530d eller 535d |
|
|
Alcantara-inredet är grymt! A must have! Provade en 528i idag, en klassisk varvglad rak sug-sexa. En lisa bland alla turbosar och lågvarviga dieslar i dagens billandskap..... |
|
|
Håller med dig , Arese , 528 är ju klassiskt. Har ägt 528i e12( körde 4000 mil nöjeskörning ett år på 80-talet) , e28 och e39 tidigare plus en Alpina byggd på 528 e39 ( B10 3.2 t ) |
|
|
Grattis en mycket fint bil.. Bra köp... MVH KESKIN |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.