|
Sida 3 av 4
|
|
|---|---|
|
Denna var inte av intresse ? Länk |
|
| Inte för min del tyvärr. Dels är det skinn vilket jag uppfattade som hårt, i alla fall i en BMW 330 CI. Dels är den utanför min budget som sträcker sig till 350 000 cirka. | |
|
Ok, finns det ens någon som väljer en sådan bil med tyg ? F |
|
|
Här finns en 135:a med tygklädsel men den är sproilans ny och kostar därefter: Länk /Erik |
|
|
Agathorn: Jadu, det är nog bara att börja spara pengar för att försöka göra ett nybilsköp. För jag har svårt att se att en 135i med tygklädsel och automat dyker upp. Jag är helt säker på att i stort sett alla som köper en 135i väljer till skinnklädsel alternativt nöjer sig med den klädsel som ingår i M-sportpaketet och den är alltifrån mjuk. I de 1-serie bilar jag kört har skinnklädseln varit mjukare att sitta. Fast i ärlighetens namn är inte sportstolarna till 1-serien särskilt mjuka alls. De är hårda. Vill du sitta mjukt finns det bara ett alternativ, komfortstolarna i en 5-serie. Tycker du ska provsitta en 1-serie med skinnklädsel och inte ta beslut utifrån vad du tycker om en annan äldre modell. |
|
|
Jag körde en 135ia med sansatec tygklädsel i somras och ett par månader efter det kom en till upp. Jag trodde dock dom var vanligare och köpte inte pga att dom inte var så välutrustade. Något jag ångrar nu. Så ja dom finns... |
|
| Chris: jag ska provsitta en 125 cabbe med läderklädsel om en vecka är det planerat. Jag hoppas på lite mjukare läder än i 3 serien. Då ökar utbudet markant! | |
|
Ok, såklart dom finns som sagt =) Dock svårt att hitta exakt det du vill ha med färg utrustning osv om du har tyg som största krav, då kanske du får nöja dig med tråkig färg på bilen och inte utrustningen du ville ha bara för att det är tyg. Det är ju såklart du som ska ha bilen och jag hoppas verkligen att du hittar bilen du söker, det är riktigt snygga bilar 135 orna. |
|
Ro 553 Alpina b7-86
Mini Cooper -19 Saab 9000 Talladega-90 Camaro -77 Saab 9000 Mellberg Ford Mondeo -14 |
Alternativet är att köpa bil med skinn. Finns säkert någon med tyginredning som kan tänka sig ett byte? |
|
Innan hade jag "krav" på färg på bilen och elstolar med minne. Det har jag inte längre pga utbudet, hehe. Och som sagt var, hoppas läderstolarna fungerar för mig (gammal mc-skada som gör att jag inte kan sitta för hårt) så jag hittar någon bil snart :) Om något fint ex av 125ia dyker upp så är det också intressant. Men visst, ljusår ifrån 135 prestandamässigt. |
|
| Du får köpa en kudde att sitta på annars. Finns speciella sittkuddar för handikappade personer (inget illa menat mot dig Agathorn) som jag tror skulle kunna fungera för dig. | |
| Chris: det heter "personer med en funktionsnedsättning". Nästa alla människor har nån typ av funktionsnedsättning. T.ex. dum i huvudet. Skojar ;-) | |
|
Onehp: Tänk om "dum i huvudet" ändå vore ett handikapp. Då hade man ju haft möjlighet att ansöka om handikapptillstånd :-) För känsliga läsare så är ovanstående menat som ett skämt. |
|
|
Ja jag använder sittkuddar i tempurmaterial. Dock så kommer man upp en del i sitsen då. Men ja, om ett bra ex. med skinnstolar dyker upp så ska jag helt klart provköra! Tempurkudde på vintern blir hård som sten förresten :/ innan rumpvärmen gjort sitt! |
|
|
>>:captainoats : Hade också tänkt mig runt 3200 000kr så den faller bort.. men jäkla så fin den är =) |
|
|
ser att det finns en här på forumet som säljer sin 135:a Länk Tänkte kolla med er vad ni tycker något som fattas eller inte är bra.. Är det stor skillnad på utseendet på M-paketet och en som inte har? har inte hittat någon bild direkt som visar skillnaden.. Mvh Dennis |
|
|
Tjena, Jag köpte en fabriksny 135i med automat förra året, just pga att det inte finns så många beg och att dom som fnns har så pass högt 2:a handsvärde. Nu fick jag en exakt med det jag vill ha. Valde svart lack (= snyggt men mycket tvätt) och svart läder/antracit tyg + lite lull lull. Är helnöjd med bilen och har inte haft några som helst problem. Är mest nervös för att bli av med körkortet. |
|
| Ligger också och lurar på en splitter ny 135i just pga det extremt dåliga utbudet av begagnade bilar.. Ska dock invänta de svenska priserna på 1M så även den kan vägas in och se ifall den kan vara värd steget upp! | |
|
Är själv sugen på nya 1 M, vad jag hört kommer den att ligga på runt en halv mille, och det är ju vad en 135i kostar med lite lull lull, sen är det ju så klart annat chassi o konstruktion mm. Många av de tillval jag har idag kommer inte att finnas på 1M, tex automat. Men 1M är ju en ren körmaskin som jag ser det, och det är väl det den skall vara oxå! |
|
| Sidär ja! Nu hittade jag äntligen "min" 135:a. En vit skönhet ifrån 08:a med lite över 2 000 mil på mätaren! Kan inte bli bättre! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.