|
Sida 2 av 4
|
|
|---|---|
|
Det är väl ett förnuftigt val eg med diesel och helt ok prestanda i denna maskinen också. Till ett billigare pris. Hjärtat säger dock något annat än förnuftet känns det som. Just med diesel kontra högvarvig rak sexa med dubbelturbo :) Någon som har någon kommentar ang. diesel kontra 135i ? Ska tilläggas att jag kör under 1 000 mil om året så det högre bensinpriset/driftskostnaderna som tillkommer 135i är inte så farliga i mitt fall. |
|
|
Förra veckan lade jag in en beställning på en ny 135i med DCT låda. Kommer bli kul att äga en bil som är mer sällsynt. Dessutom verkar dubbelkopplings-lådan vara sjukt bra. Jag skulle inte kunna tänka mig att köpa diesel just nu, jag hackar inte på de som gör det, men som du skriver säger hjärtat något annat och man ska ju följa sitt hjärta :) |
|
|
Det är ju lite annorlunda med diesel och bensin. Får nog bli att vänta in något fint exemplar av 135ia eller 125ia! Grattis till beställningen! Måste vara helt underbart att beställa en helt ny 135a med utrustningen man vill ha! |
|
|
Välkommen in i 135gänget. Och visst är det HELT UNDERBART att kunna har möjligheten att köpa en sprillans ny bil som dessutom har en hel del kraftresurser under huven. Att man kan speca bilen enligt egna önskemål gör inte saken sämre. Själv ficka jag uppleva det i våras när jag hämtade ut min Sedona. |
|
| Hofeistos: Är du nöjd med bilen hittills? Jag har pendlat fram och tillbaka mellan 135i coupe och 335i coupe, än är inte min order låst så jag kan ändra mig... men jag tror inte att jag kommer göra det. | |
MrsK |
1-serie coupén är ju så mycket ovanligare och om man inte behöver utrymmet i 3'an så är valet enkelt... ;) Men ok... 335 är fetare - om det är "fett" man är ute efter. |
|
Pavel: Nöjd med bilen är jag ABSOLUT, det är bara ljudet som jag är lite besviken på. Bilen förtjänar en mycket bättre avgassystem än originalet. BMW Performance Avgasystem är i planerna till nästa sommar. När jag skulle beställa bilen var jag i precis samma situation som du. Skulle jag ha E82 eller E92? Pendlade mellan dessa i flera månader. Det som avgjorde för min del var utseendet och priset. E92 är en snygg, elegant bil lite tråkig tycker jag. E82 är kanske inte snygg i allas ögon men jag föll dess udda utseende, tråkig är den definitivt inte. Dessutom kostade e92an 100 tusen mer. |
|
|
Hofeistos: Jag kunde inte motstå 3ans charm.... ändrade min order idag. Bara att inse att man är en inbiten 3-serie älskare... Men vi har bägge valt rätt motor iaf ;) |
|
|
Jag kör 135i coupé med automatlåda. Rent generellt har bilen varit problemfri sen den var ny bortsätt bränslepumpen som har strulat en hel del. Efter ett tag började bilen hosta och uppvisa svårigheter att starta när startknappen trycktes in och till slut startade bilen knappt och gick sedan över i ngt slags nödprogram med reducerad motoreffekt . Problemet är vida känt i USA googla (HPFP failure och 135i)men den lokala BMW verkstaden och även BMW Sverige verkade vara helt ovetande om den dokumenterade problematiken. Kanske finns det för få 135i i Sverige, någon som vet hur många som sålts? Efter ett antal vändor gick BMW iallafall med på att byta ut den. Efter tag återkom problemet och pump nummer 2 byttes ut samt en del andra relaterade delar. Nu fungerar bränslepumpen som den ska och bilen startar som den ska. Desvärre får jag numera leva med ett 10-15sekunder långt surr varje gång jag kommer fram till bilen och låser upp då pumpen går igång då låsknappen på nyckeln trycks in. Detta skall enligt BMW vara helt normalt, men jag tycker det verkar som någon slags nödlösning och det känns lite b att bilen låter som en symaskin varje gång man låser upp den. Trots strulet med bränslepumpen är jag dock mkt nöjd med bilen. Jmf med 335i som jag provade en del innan valet föll på 135i så tycker jag ettan bjuder på en helt annan känsla. Bilen känns betydligt nättare, sportigare och smidigare än 3an och mer som äldre BMW bilar i känslan. Tänk lite e36 eller e46 coupé. Komfortmässigt är den väl sådär jmf med 3:an och om man ska vara petig är den aningens bullrig om man ska åka långsträckor. Har kört mer än 4000mil med bilen sen 08 då den var ny så svarar gärna om du har några specifika frågor kring 135i. |
|
|
Ja det där med bränslepumpen verkar vara problematiskt. Jag hörde av en säljare av en 135:a att han hade bytt den och att verkstaden sa att det var fabrikationsfel och att det inte ska uppkomma på den nya pumpen. Iofs vet man ju inte om han sa det för att han ville sälja bilen bara. Annars kan det vara så att några verkstäder är upplysta om problemet och somliga är inte. Tycker verkligen det är märkligt att sådan här information inte sprids centralt ifrån BMW ut till alla verkstäder i alla länder! 1 minuts googling på problemet bör vara bevis nog annars om någon inte tror på en! |
|
|
Jag var och provkörde en bmw 330 Coupe idag och det kändes att det är en större och tyngre bil än 1-serien måste jag säga. Jag fick också mera ont i ichias (MC-skada) än när jag körde 125 eller 135, slump eller ej vet jag inte. Kan det vara som så att halvläder säten och mjukare eller annorlunda i utformningen än skinnsäten? |
|
|
Jag har börjat fundera på att be en firma importera en 135a till mig pga det större utbudet. Vilka firmor är att rekommendera för att importera åt en? Jag såg t.ex. att AutoPerformance Sweden AB i Skåne kan importera åt en per beställning. Jag bor i Blekinge så dom ligger nära också. |
|
|
Varför importerar du inte själv? Det är inget större problem och du sparar säkert mellan 20-40.000 kr på detta. /Anders |
|
| Man är väl för osäker på det helt enkelt. Kanske inte så krångligt eg. men man måste ta ledigt ifrån jobbet och åka ner och göra sig förstådd på tyska helst. | |
|
Hej! Har en 135coupé, -08. Manuell låda Köpte den via Novation i Uppsala för ett mkt bra pris, nypris över 500k. Hade rullat 1,000 mil i Tyskland tidigare. Perfekt skick och med all utrustning så när som på kurvljus. Monterat in perfomance avgassystem och performance spaken med kortare länk till lådan. Har den enbart som sommarbil. Går som ett spjut. Trots det mycket bra kostnader för skatt och fsg. Mkt nöjd och har inte haft några som helst problem med den. Lycka till... |
|
| Trevligt ChristerA! Låter som min drömbil det där! Så när som på automatare då. Hade varit guld att hitta ett välkittat ex. med performance avgassystem! | |
| ChristerA: Får man fråga vad du fick betala för bilen? | |
|
Hej.. Ser att tråden varit lite nere nu på senaste tiden.. :> Agathorn hur gick det med sökandet efter din 135:a köpt någon ? Är själv väldigt sugen på att köpa/byta till en 135:a.. Så jag undrar om det är någon som vet vad man skall tänka på vid köp? tex typiska fel m.m om det nu finns.. tacksam för all info man kan få MVH Dennis |
|
|
Nej jag har ännu inte hittat någon. Börjat kolla på import också men just att hitta en automatare som också har tygklädsel vilket vi vill ha är inte lätt. Vad man ska kolla på vad jag vet är bränslemumpen och turbomissljud. Kanske också vindbrus ifrån fönstrena fram i högre hastigheter. Det är kanske svårt att fixa just vindbruset dock. |
|
|
>> Agathorn: ok tack för tippset, ja det finns tydligen inte många 135:or får ta och vänta och se ifall det dyker upp något.. Finns det någon här på forumet som eventuellt ska sälja sin 135:a =) ?? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.