AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

1-Serien
17.975

Sugen på BMW 135ia

Sida 1 av 4
Ag
396
Agathorn
BMW 135ia Coupé -08
Hej alla forummedlemmar!

Jag är på jakt efter en BMW 135a med automatlåda men det dräller inte direkt av dom på blocket. Vet ni någon annan plats man kan tänkas leta? Eller vi har kanske till och med någon forummedlem som har en till salu snart? ;)

Annars ni BMW 135 ägare, är ni nöjda med era bilar? Något speciellt som brukar vara problematiskt förutom startmotorn som jag fattat är fabrikationsfel på många ex.?

mvh
David
Visa användare
98
Zizou
Audi Q7 TDI -07
Honda Civic DTEC -14
Agathorn: Jag ska hålla ögon och öron öppna efter något som kanske skulle passa. ;o)
Skulle gissa på att blocket är den bästa platsen att söka på men även här på powerbörsen och ev. bytbil.com kan de kanske dyka upp något trevligt.

Härligt att köra BMW igen. :o)
Ag
396
Agathorn
BMW 135ia Coupé -08
Ja det hade varit skönt att glida runt i en BMW! Bytbil.com verkar ha väldigt dåligt utbud av i alla fall BMW 125/135:or. inte sett någon där på länge, inte med automatare i alla fall. Då verkar blocket vara mycket större.
Jag håller utkik här på forumet också! Än så länge har här bara varit manuella bilar dock.
135iA är en mycket ovanlig modell i Europa. Det finns 26st på autoscout24 (i hela Europa) och 29st på mobile.de. Och det är både Cabrio och Coupé. Billigaste jag hittade är en usaimport för €28000.

Antingen tar du någon som erbjuds. (Kanske någon 135iAägare som ser det här?!) Här eller ute i Europa. Eller breddar dig till att acceptera 335iA.

Stephan

Om inte annat får Agathorn beställa en fabriksny bil enligt eget önskemål. Går att få riktigt fördelaktiga avtal via bilfinans nuförtiden. Något som kanske skulle kunna fungera?
Håller med Stephan735i- otroligt lite bilar till salu ute i i Europa..

Kan det vara den här som är en US-import? Klockren bil annars!!

Länk

Kanske läge att växla till Dig lite Euros och beställa en biljett?? : ))
Ag
396
Agathorn
BMW 135ia Coupé -08
En fabriksny bil hade ju varit trevligt men uppemot en halv miljon är för mycket pengar helt enkelt.
Så det blir nog till att vänta, förr eller senare dyker det väl upp någon. Ifall något fint exemplat av 125 coupe också dyker upp så är det inte helt omöjligt att man slår till heller. Även om 100 hästar till och dubbelturbo såklart hade varit ännu roligare!
stockbroke; Det var den jag menade:). Sidopositionsljus i framblinkers och usa-skylthållare bak.

Europa köper inte 135iA. Det är uppenbart. Synd det är en tuff liten bil.

Agathorn; Vad är budgeten?

Stephan

Ag
396
Agathorn
BMW 135ia Coupé -08
Stephan: Tja optimalt är väl 300 000 eller mindre. Men visst, ifall man hittar ett riktigt fint exemplar för låt oss säga 330 000 så får man nog inte vara snål heller med tanke på utbudet. Men 400+ går bort direkt tyvärr, då får jag har is i magen och vänta och köra med Saaben så länge :)
Visa användare
10.321
Anders-72
525i Touring -01
Jag tror många inkl. jag själv resonerar i banorna att en 135i är en gocart med stor motor som SKA ha manuell låda. Vill jag ha en automatlåda är det för att ha en avslappnad körstil, men en 135:a skulle jag nog vilja köra aktivt. Men det finns ju olika tycke och smak, även om jag tror automaterna väljs på mindre motoralternativ. I USA hade det ju varit annorlunda t.ex.
Ag
396
Agathorn
BMW 135ia Coupé -08
I mitt fall beror det på en skada. Så jag måste ha automat helt enkelt
Automat + rejäl maskin + kompakt bil = mycket trevlig bil.
Önskar det vore långt fler som tycker så, inte minst för din skull Agathorn.
Lycka till i jakten på en 135iA!

mvh/ Anders
Pi
9
Pisa
325iA E90 -05
Är det kanske en sån här du letar efter? Den har legat ute ett tag så du kanske redan har kollat upp den?

Länk

/Daniel
Ag
396
Agathorn
BMW 135ia Coupé -08
Ja det är en sådan :) Ja jag har kollat upp detta objektet och även om jag velar lite fram och tillbaka så väntar jag nog på annat exemplar av olika anledningar.
Du kommer få leta väldigt länge. Den bil du eftersöker är som tidigare nämnts väldigt sällsynt. Är cabrioleten utav intresse också?

Länk
Ag
396
Agathorn
BMW 135ia Coupé -08
Nej cabbe är inte aktuellt. Kan däremot ta en 125ia också ifall rätt exemplar dyker upp.
Jag sitter inte i sjön så det är nog bara att vänta.
Pi
9
Pisa
325iA E90 -05
Förr eller senare lär det ju dyka upp nån. Är sugen på en 1-serie coupé själv, men jag köpte en E90 i vintras som jag tänkt ha några år till.

/Daniel
Fo
88
ForesT
BMW 135i -08
Jag har själv inte haft något problem med min startmotor eller någonting annat heller, skulle det vara vanligt på 135i?

Jag resonerade lite som dig innan jag köpte min, ville också ha automat. Men när jag fick se min bil i verkligheten, höra ljudet från Performance-systemet samt köra den så var växellådan inte så viktig längre :)

Det finns inte så många 135i överhuvudtaget så det finns risk att du får vänta länge om du ska ha begagnad och automat. Fördelen med få antal är att 2:a handsvärdet är väldigt bra annars :)

Lycka till!
Ag
396
Agathorn
BMW 135ia Coupé -08
Ja performance avgassystem vore inte fel! Automat måste jagdock ha pga skada så inte mycket att välja på där. Kan bara hoppas att man hittar något fint ex snart!
Ag
396
Agathorn
BMW 135ia Coupé -08
Ja startmotorn eller bränsleinsprutningen eller vad det eg. är verkar ha inbyggda fel i vissa fall på just 135 och 335. Massa klipp på youtube t.ex. och en säljare av en 135a på blocket har bytt som garantiärende.
Sök på tuben på "bmw 335 failing" eller "BMW 335 faulty" eller liknande så hittar du nog klipp.
Visa användare
98
Zizou
Audi Q7 TDI -07
Honda Civic DTEC -14
Vet att detta inte är någon 135 men en rätt ny bil med få mil på mätaren kanske lockar lite, och rent ekonomiskt så är de bättre i alla fall. ;o)
Sedan blir de ju lite pengar över till lite motoroptimering me....

Länk

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.