|
|
|
|---|---|
|
Som rubriken säger så undrar jag vad som krävs för att installera Navi I en M3 E46-02 cab? Har Tv tuner, 16:9 skärm, Haman kardon's stora ljudpaket med cd-växlare i den redan. Tycker det är konstigt som fasen att man inte satte i navi samtidigt. Vart sätter man Navi enheten? För det ända som finns nu är ju kassetband bakom skärmen. Vad krävs det för extra prylar och installation? Mvh | |
|
trodde att det var std när man beställde 16:9 skärm. Har aldrig varit med om detta innan! MvH Bmw 4-ever |
|
| Har du inte en naviläsare i trunken? | |
|
Jag har inte sett någon navi i trunken. Vet att jag har ett tomt uttagsfack på vänstersidan där jag gissar att navin skall sitta.. Någon som vet var man placerar Gps mottagaren på en cab? Finns den så borde ju resten av prylarna finnas kanske bara navi enheten som kommit på villovägar.. |
|
| sitter kontakterna för vanen där så är du hemma, ska vara en lila och en blå, då saknas bara enheten och det är bara att få tag i en och plugga in. | |
|
Ett tips kan ju vara att får tag på utrustningslistan för din bil och se om Navi var med där. Har inte heller sett någon med 16:9 och TV men inte Navi. ___ //Ulf |
|
| Det gick att beställa "bordmonitor" utan navi i Tyskland :-) | |
|
Ok ,men gick det att beställa TV utan Navi? På en modellår 02 så ingick TV i tillbehöret Navi Prof. Från modellår 03 så fick man beställa TV separat. ___ //Ulf |
|
|
Får backa lite här...Det verkar som TV redan 2002 var ett extra val (800 Euro) men det står som Navigationstillbehör. Kan däremot inte se att Bordmonitor skulle gå att välja separat utan det finns endast när man väljer Navi Prof (2790 Euro). ___ //Ulf |
|
|
Jag får hem och kolla sen. På min skärm står det Bordmonitor eller bordcomputer (minns ej) sen står det TV och Telefon. Tycker det är bra konstigt att man har allt det andra men inte navi... Om nu så är fallet.. Min är inte Tysksåld.. Men någon som vet vart dem har placerat Gps mottagren på en cab? |
|
|
Det borde vara vänster bak. ___ //Ulf |
|
|
Har du inte utrustningslista på första sidan i din servicebok? ___ //Ulf |
|
| Jag får kika i den när man kommer hem.. Är det standard att den sitter där så bör den göra det. Men vart kan man kolla den annars. Vet att man kunde kolla sen utrustningslista på mercedes mha chassi nr på någon ryss sida innan finns det nått liknande till Bmw? | |
|
Det är det vanliga att den sitter där men det händer ju att det missas vid leverans. Finns ingen websida där du kan hitta det men din BMW-åf tar enkelt fram denna lista. ___ //Ulf |
|
|
Hej, Om man har bordmonitor så har man automatiskt (det krävs) antingen navi eller tvtuner alternativt bägge delar. Det går ej att driva skärmen utan navi eller tvtuner. Något av dessa måste finnas i systemet. /Andy |
|
|
Betvivlar inte Beolink när det gäller det tekniska men jag är fortfarande ytterst tveksam till att det gick att beställa TV utan att beställa Navi när bilen var ny. Har du hunnit kolla serviceboken crjs? ___ //Ulf |
|
|
Tyvärr gick det att beställa enbart TV i endel länder (dock ej i sverige). Hade själv en E38 750 utan navi, men med analog TV. Om det nu skulle vara så att bilen levererats utan navi från fabriken så har BMW orginaladapterkablage för eftermontering av navi i dessa fordon. Vill man ej beställa detta kan man plugga in kablaget till tvtunern i navin istället samt leda 3 kablar från bakljus, jord och abssensor så funkar det utmärkt. /Andy |
|
|
Ursäkta svaret dröjde. Tv-tuner fanns där men ingen navi.. Hittade efter montagekit som va orginal bmw. Frågan är ju om det är värt de? navin känns rätt onödig i dagens bilar med telefoner med gps mm.. Har ju redan skärmen om man e ute efter utseendet.... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.