|
|
|
|---|---|
|
Det luktar glykol i kupen då jag drar på värmen, utan värmen på luktar det inget. Under huven luktar det dock så fort motorn blir varm, men jag kan inte hitta nån slang eller liknande som läker. Luktar vid bakkant på motorn/mot torpedväggen. Har inte märkt att det försvinner glykol från expansionskärlet heller. Någon som har någon aning om vad det kan vara? Sen verkar inte värmen funka som den ska heller, tycker inte värmen är så bra som den borde vara. När bilen är varm och man varvar mycket blir den dock bättre. vad kan vara felet? | |
|
Tja, det verkar ju som att du har någon liten läcka i ditt värmepaket(eller slangarna/kopplingarna in där s.a.s.). Jag har också en liten tendens till glykollukt när jag vill ha värme till kupén, men jag har då ett ytterst litet läckage som inte märks varken i kylsystemets vätskeåtgång eller annat störande... Jo förresten, en liten dimma bildas vid framrutan efter x-antal månader vilket tyder på läckage i värmepaketet. Kan vara någon av värmeventilerna som trilskas för dig också iom din tveksamma värme.. Mvh Janne. |
|
|
Dålig värme i kupén kan vara att den lilla cirkulationspumpen som sitter i anslutning till värmeventilerna inte fungerar. Tror att det även finns en sådan på en 728, bifogad länk visar till min 750 (detalj 1):Länk /Stefan |
|
|
Problemen är lösta nu! Tog lös slangen mellan blocket och värmeventilen och kapade bort 2cm, rengjorde slanganslutningen på motorn och drog fast den igen. Ingen glykollukt! Passade även på att ta isär värmeventilen rengjorde allt och lödde ihop trådarna till spolen som styr värmen då dom hade ärgat av mellan spolen och kretskortet. Nu funkar värmen bra. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.