|
|
|
|---|---|
|
Jag fick se denna bilden: Länk Lite enklare att plocka av insugen liksom... Man blir ju sugen på en modifiering, speciellt eftersom jag blivit tvungen att plocka av och på insugen några gånger. sedan kunde man ju haft resten av motorn ockå förstås... 550 hästar... Länk /Mats J | |
|
Grymt läcker!!! mvh Daniel Länk Progress through pain |
|
| En sådan skulle man ha till den lilla samlingen,brutal bil | |
|
Gissa vad jag har som "skrivbordsunderlägg" ;) Mvh Janne. |
|
|
Inspirerande! Borde väl funka om man "gör om" ett m70 insug med lite kapningar och slang av god kvalitet. Kanske blev lite "carried away" där men skulle detta vara möligt? Mvh Dic |
|
|
Jag har liksom funderat på det. Många motorer har insugen skarvade med slangar, och en M70 skulle bli betydligt mer lättskruvad om man gjorde så. Dessutom har jag en extra uppsättning insug liggandes som man kunde testa på... Vi får se. Annars kan man ju alltid göra nya insug i kolfiber, och få lite grövre dimension på köpet. /Mats J |
|
| hm.skulle de inte gå att kapa insugsrören rätt av bara och slangar imellan typ som en skarv?de är ju lättare att lossa slang klämmor än hela insug.eller tänker jag fel? | |
|
exakt så /Mats J |
|
| Plocka av insug, är det ett standardmek på M70 lr? :) | |
|
Det krävs en den tid och lite fingerfärdighet för att få bort insugen, det gör en såpass enkel sak som att byta ventilkåpspackningar mer komplicerad än den måste vara. |
|
|
Hade insugen varit lätta att lyfta hade man gjort det om man skall byta tändstift, men nu är det ju inte så. Man får ha klena fingrar så går det ändå. /Mats J |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.